کاشت ۵۰۰ هزار درخت در کلانشهر اصفهان

رئیس کمسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که در اسفندماه سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار اصله درخت کاشته شد، گفت: همه این موضوعات گام‌هایی است برای آن که شهروندان هنگام تردد در شهر شاهد محیطی زیبا باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین در یک برنامه تلویزیونی، اظهار کرد: کمیسیون پایش و نظارت وظیفه دارد که بر اجرای مصوبات شورا، اجرای قوانین و مقررات بالادستی و اجرای مناسب اقدامات در شهرداری نظارت کند.

وی افزود: شورای شهر اصفهان بر اساس وظایفی که در قانون ذکر شده هفت کمیسیون را در خود جای داده است که هرکدام بخش‌هایی که در قانون از وظایف شهرداری ذکر شده را به شکل تخصصی دنبال می‌کنند.

رئیس کمسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که نزدیک انتخابات شوراها هستیم و امیدوارم شاهد حضور پررنگ مردم باشیم، تصریح کرد: مدیریت شهری تشکیل شده از شهرداری، شهردار و شورای اسلامی شهر است که اگر این اجزا با یکدیگر تعامل و همکاری نداشته باشند نتایج مطلوبی همراه نخواهد داشت؛ در این دوره شاهد همکاری و تعامل در این بخش بودیم و اقدامات خوبی نیز در این زمینه شکل گرفت.

وی ادامه داد: ایجاد یک محیط سالم برای زندگی مردم یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند افزایش نشاط اجتماعی را همراه داشته باشد که در این دوره مدیریت شهری این اتفاق به بهترین شکل رخ داد؛ دو اقدام عمده در این زمینه انجام شد که آزادسازی و اجرای بخش‌هایی از رینگ چهارم بخشی از این اقدامات بود. این پروژه از ورود و عبور خودروهای سنگین داخل شهر جلوگیری کرده و بخشی از ترددها به خارج از شهر اصفهان منتقل می‌شود.

معین با بیان این که اجرای این رینگ حفاظتی بر کاهش آلودگی هوا تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: خط دوم مترو نیز یکی دیگر از اقدامات خوبی بود که در این دوره مدیریت شهری اجرای آن آغاز شد و حفاری آن از دو سمت درحال انجام است. در اجرای این پروژه پیشرفت بسیار خوبی را شاهد بودیم و ایستگاه‌های آن تملک و بخش زیادی از آن‌ها ساخته شد که این کار یک اقدام بزرگ برای شهر بود.

رئیس کمسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: تدوین و تنظیم برنامه پنج ساله شهرداری، یکی از اقدامات شورا در سال گذشته بود و بودجه سال جاری نیز بر اساس آن تدوین شد بدین سبب سعی داریم برنامه‌هایی که برای بودجه سال ۱۴۰۰ داریم را شروع کنیم که این مهم‌ترین هدف ما در سال جدید است؛ همچنین سرانجام رسیدن توافقنامه‌های اجرایی بین قسمت‌های مختلف با همکاری معاونت برنامه‌ریزی در شهرداری تا پایان اردیبهشت‌ماه، مهم‌ترین دغدغه شورای پنجم شهر است.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات شوراها، مهم‌ترین وظیفه شورا را سیاست گذاری و برنامه‌ریزی دانست و گفت: لازمه تحقق این موضوع، داشتن یک تجربه و شناخت از محیط مناسب است.

رئیس کمسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در مدیریت شهر بیشتر وظایف بر دوش شهرداری است اما دستگاه‌های دیگر نیز وظایفی دارند که شورا باید از آنها شناخت کافی داشته و جهت هماهنگی تلاش کنند ولازم است افراد جوانی که به عرصه انتخابات ورود می‌کنند، با فضای مدیریت شهری آشنایی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: شهرداری زمانی موفق است که شورا بتواند امکانات و منابع شهری را شناسایی کرده و به موقع و درست از آنها استفاده کند تا موجب رکود و فشار بر روی مردم نباشیم.

معین با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان در توسعه فضای سبز شهری، خاطرنشان کرد: اسفندماه گذشته در نزدیکی پالایشگاه عملیات کاشت درختان را برای ایجاد یک فضای سبز آغاز کردیم تا آلاینده‌ها کم شود، ۵۰ هکتار این پارک در حریم شهر بود که توسط سازمان پارک‌ها عملیات اجرایی آن آغاز شد و که ۱۲۰ هکتار آن در خارج از حریم شهر وجود دارد که استانداری قول واگذاری آن را به مدیریت شهری داده است.

وی با بیان اینکه در اسفند ماه سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار اصله درخت کاشته شد، افزود: همه این موضوعات گام‌هایی است برای آنکه شهروندان هنگام تردد در شهر شاهد محیطی زیبا باشند، واحد و مراکز فرهنگی ما به صورت غیر حضوری و در فضای مجازی برنامه‌های متنوعی دارند. سعی داریم در برخی از پارک‌ها پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

کد خبر 483009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.