از هیجان اسکیت اسپید اسلالوم تا آرزوی کسب طلای آسیا و جهان

ملی پوش اسکیت فری استایل ایران گفت: ایران قطب فری استایل جهان و اصفهان قطب فری استایل ایران است و بسیاری از کشورها از حضور ما در مسابقات می ترسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دارنده مدال‌های رنگارنگ بین المللی، ایران را قطب فری استایل جهان می‌داند و برای رسیدن به حق خود که طلای جهان و آسیا هست سخت تلاش می‌کند. رضا لسانی متولد هفتمین روز فروردین سال ۷۹ است و در حال حاضر تمرینات سختی را برای آمادگی کامل شرکت در مسابقات بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ پشت سر می‌گذارد.

در ادامه گفت و گوی خبرنگار ایمنا را با رضا لسانی می‌خوانید. 

چگونه و از چه سالی با رشته اسکیت فری استایل آشنا شدی؟

از حدود ۷ سالگی با احسان حبیب آبادی اسکیت کار می‌کردم. مدت ۳ الی ۴ سال با یک مربی دیگر اسکیت سرعت کار کردم اما پس از آن ۶ ماه اسکیت را کنار گذاشتم تا اینکه مجدد آقای حبیب آبادی را دیدم و ایشان از سال ۹۱ تا کنون من را به سمت فری استایل هدایت کردند.

اولین مرتبه‌ای که به تیم ملی دعوت شدید چه زمانی بوده است؟

اولین اعزام من سال ۲۰۱۴ به مسابقات آسیایی چین بود و از آن سال تا کنون در همه مسابقات برون مرزی تیم ملی حضور داشته‌ام.

از هیجان اسکیت اسپید اسلالوم تا آرزوی کسب طلای آسیا و جهان

چرا فری استایل را انتخاب کردید؟

پس از دوری ۶ ماهه از اسکیت به فری استایل روی آوردم که به دلیل هیجان و استفاده هم زمان از تمرکز و قدرت بدنی باعث رقابت بالای این رشته می‌شود و به همین دلیل فری استایل را دوست دارم و ادامه می‌دهم.

ارزیابی شما از اسکیت فری استایل ایران و اصفهان چگونه است؟

ایران یکی از قطب‌های اسکیت فری استایل در شاخه اسپید اسلالوم در دنیا است که بسیاری از کشورها از حضور ما در مسابقات جهانی می‌ترسند که این موضوع کاملاً مشخص است. اصفهان نیز قطب اول این رشته در ایران است که ۹۰ درصد تیم ملی را بچه‌های اصفهان تشکیل می‌دهند. باتوجه به نمودار صعودی این رشته از زمان شروع، پیش بینی می‌کنم که در آینده مدال‌های بیشتری کسب کنیم و رکوردهای بیشتری جا به جا کنیم.

چه مسابقاتی را پیش رو دارید؟

مهم‌ترین مسابقات پیش رو رولر گیمز است که تاریخ برگزاری آن مشخص نیست. همچنین مسابقات آسیایی را نیز در اردیبهشت داشتینم که به دلیل کرونا برگزار نخواهد شد و تاریخ برگزاری آن نیز مشخص نیست و در حال حاضر برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ سخت تلاش می‌کنیم.

بهترین خاطره ورزشی شما؟

در مسابقات آسیایی کره جنوبی به دلیل مشکل نظام وظیفه از پرواز جا ماندم و به من گفتند ۱۰۰ درصد کاری نمی‌توان کرد و به اصفهان برگشتم. احسان حبیب آبادی تماس گرفت و مشکل نظام وظیفه من حل شد و بلیت نیز برای من تهیه شد که شب قبل از مسابقه ساعت یک شب به هتل رسیدم و در مسابقه به مدال نقره دست پیدا کردم که کسی باور نمی‌کرد.

اسکیت بازان فری استایل در حال حاضر چه مشکلاتی دارند؟

قابل توجه ترین مشکلی که داریم و فقط به اسکیت مربوط نمی‌شود، هزینه تأمین تجهیزات ما است. صرفه جویی بسیاری می‌کنیم اما در تهیه چرخ، اسکیت و سالن تمرین به مشکل برخورد می‌کنیم که برخی آن هارا اداره ورزش یا شهرداری کمک کرده‌اند اما بازهم هزینه آنها را خود ما می‌پردازیم و اگر مسئولین در این زمینه‌ها کمکی بکنند، می‌توانیم در این مسیر بهتر قدم برداریم.

از هیجان اسکیت اسپید اسلالوم تا آرزوی کسب طلای آسیا و جهان

نظر شما در خصوص سال ۹۹ چیست؟

به نظر من سال بد و خوبی بود. به دلیل این بد بود که بسیاری از عزیزان خود را از دست دادیم و درگیر برخی محدویت ها شدیم اما به دلیل انجام تمرین‌های زیاد و آمادگی برای سال ۱۴۰۰ خوب بود و امیدوارم در مسابقات خود را به بهترین شکل نشان دهم.

آرزوی شما برای سال ۱۴۰۰؟

امیدوارم رکورد تایم تریل خودم را ارتقا ببخشم و رکورد دوئل که حریف چینی از من گرفت را پس بگیرم و به طلای آسیا و جهان که حقم هست را کسب کنم.

کد خبر 483007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.