نخستین فروشگاه هوشمند هلند در خدمت سالمندان

شهرداری خرونینگن نخستین فروشگاه هوشمند هلند را راه اندازی کرده است که شهروندان و به ویژه سالمندان شهر می‌توانند از طریق آن نیازهای تکنولوژی محور خود را به راحتی رفع کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آنجایی که پیاده سازی چنین پروژه پیشرویی هنوز در مرحله آزمون و خطا قرار دارد، فروشگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده که برای هر مشتری تجربه شخصی را فراهم می‌کند تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشد.

فروشگاه‌های هوشمند همچنین راهکاری عالی برای آموزش نحوه کار با دستگاه‌های مدرن به سالمندان محسوب می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند تا طی دوره‌های انزوای اجتماعی ناشی از Covid-19 بتوانند ارتباط خود را با دنیای مجازی حفظ کنند.

نخستین فروشگاه هوشمند هلند در خدمت سالمندان

اقلامی که در این فروشگاه به فروش می‌رسد از جاروبرقی رباتی گرفته تا زنگ در و تلفن‌های هوشمند یا کنترل از راه دور را می‌توان برای چند روز قرض گرفت و سپس افراد می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا دستگاه هوشمند واقعاً پاسخگوی نیازهای آن‌ها بوده است یا ارزش خرید آن را ندارد و بازگردانده شود؛ این فرصت بخصوص برای سالمندانی که در انتخاب وسایل هوشمند سررشته ای ندارند، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

مشاوران این فروشگاه‌های هوشمند همواره در دسترس هستند تا شهروندان را در انتخاب خود یاری کنند و یا به آن‌ها را در نصب و اجرای نرم افزارهای خریداری شده کمک کنند.

به گفته مسئولان شهری، این فروشگاه به ویژه برای افراد مسنی که زمان یا دانش کافی برای یادگیری تکنولوژی‌های روز ندارند مناسب است. گمان‌ها بر این است که سالخوردگان، بیشتر مشتریان این فروشگاه‌ها شوند چرا که با یادگیری طرز استفاده از آنها قطعاً برای کار کردن با این قبیل دستگاه‌ها تمایل بیشتری پیدا می‌کنند.

علاوه بر این در شرایط پاندمی کرونا که تکنولوژی‌های هوشمند نظیر تبلت و تلفن‌های هوشمند از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار شده است، خدمات چنین فروشگاه‌های می‌تواند افراد بسیاری را از تنهایی و انزوای ناشی از محدودیت‌ها و قرنطینه نجات دهد.

نخستین فروشگاه هوشمند هلند در خدمت سالمندان

کد خبر 482999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.