اولین انتخابات شورای مشورتی کودکان و نوجوانان اصفهان برگزار می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: اولین انتخابات شورای مشورتی کودکان و نوجوانان اصفهان چهارم تا ششم فروردین ماه سال جاری برگزار می‌شود.

سید احمد حسینی نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دریافت نشان شهر دوستدار کودک اصفهان از یونیسف، سرآغاز فصلی نو برای ایجاد شهری بهتر برای کودکان است و با توجه به شرح اقدامات اجرایی شهر دوستدار کودک مصوب در شورای شهر اصفهان و وزارت کشور و تاکید یونیسف، شورای مشورتی کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی شد.

وی تصریح کرد: پس از ثبت نام و پایش اولیه ۶۰ نفر از کودکان و نوجوانان به عنوان نامزدهای انتخابات شورای مشورتی انتخاب شدند که در روزهای چهارم تا ششم فروردین این انتخابات با مشارکت همه کودکان شهر برگزار خواهد شد و ۳۰ نفر از آن‌ها به عنوان شورای مشورتی توسط خود بچه‌ها انتخاب می‌شوند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در سیستم دموکراسی که بازتاب صداها، علایق و نگرانی‌های کل مردم است، حق شهروندان و به ویژه کودکان است که بتوانند در اتخاذ بخشی از تصمیماتی که زندگی آنها را تحت تأثیر قرار داده، حضور فعال داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: این حق شهروندی و نقش فعال کودکان در کنوانسیون حقوق کودک (تصویب شده توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۸۹) مورد تاکید قرار گرفته است که با شنیدن صدای کودکان و توجه به خواست و تصمیماتشان، شوراها و مدیریت شهری می‌توانند سیاست‌های مؤثرتر و فراگیرتری را اتخاذ کنند.

حسینی نیا اظهار کرد: با توجه به ضرورت شناخت نیازهای کودکان با مشارکت ایشان و لحاظ کردن آنها در فرایند طراحی و برنامه‌ریزی شهری همچنین در راستای توسعه، مناسب سازی و بسترسازی منظر کالبدی، فرهنگی و اجتماعی شهر برای فعالیت کودکان، در شهرداری اصفهان تلاش کردیم تا در چارچوب ابتکارات شهر دوستدار کودک و با همکاری و همفکری همه ذی‌نفعان شهر دوستدار کودک بویژه کودکان، ساز و کاری فراهم کنیم تا کودکان نیز مانند سایر شهروندان منطبق با نیازهایشان بتوانند در شهر زندگی کنند و از این طریق مسیر رشد و ارتقا ابعاد جسمی، روانی، معنوی کودکان شهر اصفهان هموار شود.

وی ادامه داد: از همان ابتدای مطرح شدن این فرآیند و در تمامی مراحل از ظرفیت خود کودکان استفاده شده و نظرات آنان در نحوه برگزاری ثبت شد.

کد خبر 482946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.