احتمال طوفان و تند باد در استان اصفهان از روز چهارشنبه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در خصوص وزش باد شدید و احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای در اکثر مناطق استان و رعایت نکات لازم جهت پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی توضیحاتی ارائه داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وزش باد شدید و تند باد لحظه‌ای، اظهار کرد: از روز چهارشنبه وزش باد شدید و احتمال وقوع تند باد لحظه‌ای در اکثر مناطق استان به ویژه در مناطق شرق، شمال شرق و تا حدی مرکز استان همراه با گرد و خاک و طوفان محلی خواهد بود و تا عصر روز جمعه نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: وزش باد شدید باعث کاهش دید افقی به ویژه در جاده‌های مواصلاتی شرق و شمال شرق به دلیل طوفان لحظه‌ای و گرد و خاک محلی، شکستن درختان فرسوده و کهنسال، آسیب به تأسیسات شهری و سازه‌های موقت می‌شود.

عدم صعود به ارتفاعات در روزهای پایانی هفته به دلیل وزش باد شدید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: جلوگیری از خسارات احتمالی در اثر وزش باد شدید، محکم نمودن سازه‌های ساختمانی در جهت کاهش خسارات جانی و مالی، اقدامات لازم در جهت کاهش آسیب‌های احتمالی در محورهای مواصلاتی، عدم صعود به ارتفاعات و … از جمله اقدامات لازم در این مدت است.

وی با اشاره به ناپایداری‌های جوی از پنج‌شنبه، افزود: احتمال رگبار موقت، باران و احتمال رعد و برق در مناطق غرب و شمال غرب تا اواخر وقت جمعه وجود دارد، همچنین اختلال در تردد و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی و محورهای مواصلاتی، احتمال رعد و برق و بارش تگرگ، امکان آسیب به صنعت کشاورزی و دامی وجود دارد. شیشه‌فروش تصریح کرد: خودداری از صعود به ارتفاعات، احتیاط لازم هنگام تردد در جاده‌های مواصلاتی، اقدامات پیشگیرانه در برابر محافظت از صنعت کشاورزی و دامی در روزهای پایانی هفته توصیه می‌شود.

توجه به اخطارهای پلیس راه در محورهای جاده‌ای متأثر از طوفان گرد و خاک

وی با بیان اینکه امواج ناپایدار جوی بر روی استان می‌گذرد، گفت: از روز چهارشنبه تا پایان هفته در اکثر مناطق استان وزش باد شدید که سرعت آن بین ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و تند بادهای لحظه‌ای خیلی شدید، در تمام مناطق استان همراه با گرد و خاک در نیمه شرقی و بروز خسارات پیش‌بینی می‌شود و رعایت اصول ایمنی در تردد در جاده‌ها حفاظت از تأسیسات با استحکام بخشی به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرها تبلیغاتی، دکل‌های برق و پیشگیری از سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی عدم صعود به ارتفاعات، حفاظت از تأسیسات و محصولات کشاورزی ضرورت دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: عدم پارک خودروها در مجاورت درختان و اجسام قابل سقوط برای پیشگیری از بروز خسارت به خودروها و واژگونی آن‌ها توصیه می‌شود. توجه به اخطارهای پلیس راه در تردد ایمن در محورهای جاده‌ای متأثر از طوفان گرد و خاک به ویژه در محورهای اردستان، نائین، خور و بیابانک و شرق اصفهان نیز ضروری است.

وی اضافه کرد: هشدار کشاورزی استحکام نهال‌های تازه کشت شده در برابر باد، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ها، محافظت از کندوها، کنترل دما در سالن‌های مرغداری، عدم آبیاری جهت جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان، عدم استقرار ماشین آلات و نهاده‌های کشاورزی بر روی زمین، جمع‌آوری شاخه‌های هرس شده از کف باغ برای پیشگیری از خسارات احتمالی بسیار مهم است.

کد خبر 482821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.