چشم دنیا به رکورد دایی و رکوردشکنی احتمالی CR7

کریس رونالدو فوق ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال شاید در مسابقات تیم ملی کشورش در انتخابی جام جهانی قطر، رکورد خیره کننده علی دایی را بشکند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی دایی اسطوره فوتبال ایران است. او که در دوران فوتبالش برای تیم‌های مطرحی مثل بایرن مونیخ بازی کرده و نمایش‌های خیره کننده‌ای داشته و به دنبال آن خلق کننده یک رکورد تاریخی در عرصه ملی هم بوده است.

اسطوره فوتبال ایران دارای ۱۰۹ گل ملی با پیراهن تیم ملی است. سال‌ها از ثبت این رکورد می‌گذرد. شاید همه فکر می‌کردند کسی تا دهه‌ها نمی‌تواند این رکورد بی نظیر را بشکند، اما وقتی حرف لیونل مسی و کریس رونالدو به میان می‌آید بحث فرق می‌کند.

این دو فوق ستاره، بیش از یک دهه است که در دنیای فوتبال آقایی می‌کنند. هم در عرصه ملی و هم در رده باشگاهی انواع و اقسام رکوردها را شکسته و جام‌های پرشماری را فتح کرده اند و بازیکنی حتی نزدیک به سطح این دو وجود نداشته است.

یکی از رکوردهای جذاب این دو فوق ستاره که هیچکس دیگر هنوز موفق به فتح آن نشده، "بیشترین گل ملی" است. علی دایی در این زمینه همچنان رکورد دار محسوب می‌شود اما قطعاً در آینده‌ای نه چندان دور جایگاهش را از دست می‌دهد.

تیم ملی فوتبال پرتغال به رهبری کاپیتان جاه طلب خود، به ترتیب روزهای پنجم، هشتم و دهم فروردین در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، با تیم‌های آذربایجان، صربستان و لوکزامبورگ بازی می‌کند.

این سه بازی نه چندان دشوار باعث شده است تا نگاه تمام رسانه‌های دنیا به رکورد گل‌های ملی علی دایی و کریستیانو رونالدو باشد. این در حالی است که ستاره پرتغالی در حال حاضر ۱۰۲ گله است و برای رسیدن به رکورد علی دایی به هفت گل دیگر نیاز دارد.

اولین بار که CR7 در لباس کشورش گلزنی را شروع کرد، به مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۰۴ و مقابل یونان برمی‌گردد؛ از آن بازی به بعد، رونالدو گلزنی با پرتغال را متوقف نکرده است و با پیشرفت روزانه خود، به دنبال فتح رکورد تاریخی شهریار فوتبال ایران بوده است.

بالاترین میزان گل کاپیتان پرتغالی در سال ۲۰۱۹، با پیراهن قهرمان یورو ۲۰۱۶، عدد ۱۴ گل را در سال گذشته نشان می‌دهد. بعد از آن، ویروس کرونا شیوع پیدا کرد به همین دلیل پرتغال فقط ۶ بازی انجام داد که رونالدو در آن‌ها سه گل به ثمر رساند.

این فوق ستاره که سابقه بازی در تیم‌های منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس ایتالیا را دارد، در حال حاضر هم با به ثمر رساندن ۷۷۰ گل در ۱۰۵۴ مسابقه گلزن ترین بازیکن دنیا به حساب می‌آید. این در حالی است که او ۳۵ ساله است و همچنان تشنه موفقیت است.

در حالی بحث شکستن رکورد دایی در رسانه‌های معتبر دنیا داغ است که خود او همیشه به این موضوع اشاره کرده است که تنها کسانی که لیاقت رسیدن به این رکورد را دارند بدون شک فوق ستاره‌های فعلی فوتبال دنیا، یعنی لیونل مسی و کریس رونالدو هستند.

کد خبر 482784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.