افزایش شهرهای قرمز و نارنجی/خطر انتقال ویروس در رستوران ها

معاون کل وزارت بهداشت، نسبت به افزایش موارد ابتلا به کرونا در مسافرت های نوروزی هشدار داد.

به گزارش ایمنا، ایرج حریرچی در گفتگو با شبکه خبر، از افزایش شمار شهرهای قرمز و نارنجی خبر داد و گفت: از یک هفته پیش از شروع سال تحویل ۱۴۰۰ روند افزایشی شیوع کرونا مشاهده می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت، با بیان اینکه شمار شهرهای قرمز و نارنجی به ۵۱ شهر رسیده است، افزود: پیش از آغاز سال نو ۹ شهر در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد قرمز و ۳۱ شهر نارنجی وجود داشت.

حریرچی افزود: اکنون شماره شهرهای درگیر وضعیت قرمز و نارنجی به ۵۱ شهر تغییر کرده است. شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند از استان تهران هم قرمز شدند و اوضاع در شهرهای بوشهر و ارومیه هم صعودی است.

وی، این افزایش‌ها را نتیجه خریدهای اسفند ۹۹ اعلام کرد و ادامه داد: نتیجه مسافرت‌ها و دید و بازدیدهای نوروز چند هفته آینده بروز خواهد کرد. معاون کل وزارت بهداشت افزود: به هر شکل در سفرها و دورهمی‌ها احتمال شیوع کرونا بیشتر است.

حریرچی به چرخش ویروس انگلیسی در کشور و خطرات چند برابری آن اشاره کرد و ادامه داد: در برخی شهرها از جمله تهران شاهد افزایش موارد بستری کرونایی هستیم. وی به مقاوم شدن ویروس کرونا در بدن انسان اشاره کرد و درباره استفاده از خرید غذا از رستوران‌ها گفت: یکی از خطرناک‌ترین عوامل شیوع کرونا همین اماکن غذاخوری و رستوران‌ها هستند.

منبع: مهر
کد خبر 482751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.