لنجان درآستانه موج جدید کرونا/ وضعیت شیوع نگران کننده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان گفت: از ۱۴ اسفند ماه و تا چهار فرودین ماه دو هزار و ۱۱۲ نمونه گیری انجام شد که از این تعداد ۶۴۲ نفر تست آنها مثبت بوده است و حدود ۳۸ درصد تست ها در آخرین رهگیری مثبت بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی وحدتی در نشست ستاد کرونا شهرستان لنجان اظهار کرد: شهرستان لنجان دو اقدام را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این شهرستان به مرحله اجرا رسانده، نخست جلوگیری از ورود مسافر از استان‌های وضعیت قرمز و نارنجی به شهرستان و دوم نظارت جدی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و قطعاً توجه به این موارد می‌تواند عاملی جهت کنترل این ویروس منحوس باشد.

وی افزود: بستن ورودی شهرستان لنجان و جلوگیری از ورود مسافر به شهر جدید فولادشهر یکی از مباحثی است که باید با جدیت دنبال شود چراکه بسیاری از شهروندان فولادشهر در آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی سکونت دارند و حضور میهمان از دیگر استان‌ها خطر ابتلاء ساکنین این مجتمع‌ها را افزایش می‌دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان تصریح کرد: نیاز مدیران مجتمع‌های مسکونی الزام شوند تا در صورت ورود مسافر به مجتمع‌های مسکونی اطلاعات آنان را در اختیار شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان قرار دهند تا مراکز زیر مجموعه بتوانند از این افراد تست کرونا گرفته و در صورت مثبت شدن تست قرنطینه ۱۴ روزه اعمال و از انتقال ویروس جدید جلوگیری شود.

وی ادامه داد: کنترل سلامت مسافران اتوبوس‌های بین شهری که در ترمینال‌های مسافربری شهرستان فعالیت می‌کنند از نظر ابتلاء به کرونا، هنگام صدور بلیت و سوار شدن مسافران می‌تواند بسیار مؤثر عمل کند از طرفی شماره تماس و مشخصات مسافران نیز باید به دقت ثبت و در اختیار شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان قرار دهند تا توسط تیم‌های رهگیری مورد رصد قرار گیرند.
وحدتی با بیان اینکه شهرستان لنجان رتبه نخست طرح حافظان سلامت را در گام اول به خود اختصاص داد، اضافه کرد: در گام دوم رهگیری مبتلایان مورد توجه قرار گرفت که این نمونه گیری‌ها به صورت هفتگی انجام می‌شد و از ۱۴ اسفند ماه و تا چهار فرودین ماه دو هزار و ۱۱۲ نمونه‌گیری انجام شد که از این تعداد ۶۴۲ نفر تست آنها مثبت بوده است و حدود ۳۸ درصد تست‌ها در آخرین رهگیری مثبت بوده است.
وی عنوان کرد: در طرح رهگیری نمونه گیری‌ها هدفمند بوده و از اطرافیان در تماس با فرد مبتلا به کرونا نمونه‌گیری شده است و این مسئله سبب شده بتوانیم از شیوع این ویروس با آگاه سازی، آموزش و قرنطینه جلوگیری کنیم از طرفی تعداد تست "پی سی آر" را نسبت به تست "رپید" افزایش داده‌ایم که این مهم ضریب اطمینان را افزایش داده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: ویروس در شهرستان لنجان در حال جولان بوده و چنانچه این ویروس از نوع جهش یافته و جدید باشد قطعاً نسبت بستری‌ها در بیمارستان و فاصله اشغال تخت بیمارستان افزایش ۱۰۰ درصدی خواهد داشت و این مسئله برای دو هفته آینده بسیار نگران کننده است.

کد خبر 482750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.