سویل پرتقال‌های شهر را به برق تبدیل می‌کند!

شورای شهر سویل اسپانیا رویکردی نوآورانه را در زمینه تصفیه زباله‌های آلی تولید شده از پرتقال‌های تلخی که هر زمستان در خیابان‌های این شهر می روید، در پیش گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در شهر سویل اسپانیا زمستان‌ها میوه‌های پرتقالی می‌روید که خوراکی نیستند. به همین علت مسئولان شهری تصمیم گرفتند تا پرتقال‌ها را برای یک پروژه آزمایشی جمع‌آوری کنند و با همکاری شرکت انرژی EMASESA آن‌ها را به دو محصول تبدیل کنند؛ پوست‌ها تبدیل به کمپوست می‌شود و آب آن‌ها به بیوگاز (متان) تبدیل می‌شود که برای تولید برق استفاده می‌شود. انرژی تولید شده از این طریق صرف تأمین نیازهای الکتریکی کارخانه می‌شود و در واقع نوعی اقتصاد مدور در مقیاس کوچک را رقم می‌زند.

 سویل پرتقال‌های شهر را به برق تبدیل می‌کند!

هزار و ۷۰۰ تن پرتقال در خیابان‌های سویل روییده می‌شود

سویل دارای حدود ۴۶ هزار درخت پرتقال غیر خوردنی است که در خیابان‌ها و میادین این شهر کاشته شده است و به عنوان نمادی از هویت محلی این شهر در نظر گرفته می‌شود؛ تا پیش از این ابتکار میوه آن‌ها توسط سرویس‌های نظافت شهری جمع‌آوری می‌شد و معمولاً سرنوشتشان در محل دفن زباله به پایان می‌رسید اما اکنون این روند در شرف تغییر است.

 سویل پرتقال‌های شهر را به برق تبدیل می‌کند!

این پروژه با مقدار اولیه ۳۵ تن پرتقال آغاز خواهد شد. برآوردها نشان می‌دهد هر تن این مرکبات می‌تواند ۵۰ کیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید کند که برای تأمین مصرف پنج خانوار در روز کافی است، بنابراین مقدار اولیه آزمایش می‌تواند انرژی برق ۱۵۰ خانه را تأمین کند. به طور طبیعی ، میوه کافی برای تأمین برق خانگی به طور مداوم وجود ندارد ، اما محصول سالانه این شهر می‌تواند انرژی کافی برای تأمین نیازهای تصفیه پسماند EMASESA را فراهم کند.

ادامه این اقدام در سویل، تولید زباله‌های آلی را به صفر خواهد رساند چراکه حتی پوست پرتقال‌ها در این شهر نیز تبدیل به کمپوست می‌شود و در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 سویل پرتقال‌های شهر را به برق تبدیل می‌کند!

کد خبر 482740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    0 0
    توی ایران بود مردم می خوردند یا مربا و ترشی ازش درست می‌کردند شهر دیگری بود پرتغال شیرین می کاشتند