تندبادهایی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در روزهای پایانی هفته پیش‌بینی می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در خصوص تندبادها و طوفان‌های لحظه‌ای در استان اصفهان توضیحاتی ارائه داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به گذر امواج ناپایدار جوی بر روی استان اظهار کرد: از امروز شاهد افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید و بارش‌های پراکنده به ویژه در مناطق جنوب و غربی استان اصفهان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: از چهارشنبه تا پایان هفته در اکثر مناطق استان وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در نیمه شرقی استان همراه با گرد و غبار و طوفان لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود و زمانی که سامانه‌های جوی فاقد رطوبت باشند، عمده انرژی آن‌ها به صورت باد تخلیه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: سرعت تند بادهای ممکن است بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مناطق شرق، نائین، خور و بیابانک و جاده‌های اردستان باشد و طوفان همراه با گرد و غبار است که تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شده و اطلاع‌رسانی به شهرداری‌ها و دستگاه‌های امدادی داشته‌ایم تا سازه‌های ناپایدار، داربست‌ها، المان‌ها را پایدار و مستحکم کنند.

وی با تاکید بر اینکه در روزهای پایانی هفته این دما خواهیم داشت، افزود: توصیه‌های لازم به کشاورزان و باغداران اعلام شده است.

شیشه فروش با توضیح اینکه در ایام نوروز باید از رفتن به سفر خودداری شود، تصریح کرد: افراد باید در سفرهای ضروری موارد ایمنی در جاده‌ها از جمله سرعت مطمئنه، بررسی وضعیت راه‌ها از سامانه ۱۴۱ و بررسی وضعیت هوا از سامانه ۱۳۴ را انجام دهند تا دچار مشکل نشوند.

کد خبر 482730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.