دوست دارم لژیونر شوم نه به هرقیمتی!/ سیرجان قطب بازیکن سازی فوتبال زنان است

افسانه چترنور بازیکن ۲۲ ساله و خوش آتیه زنجانی است که در تیم فوتبال شهرداری سیرجان بازی میکند، توانست با 22 گل به عنوان خانم گل لیگ سال 99 برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افسانه چتر نور از ۱۳ سالگی به صورت حرفه‌ای در رشته فوتبال مشغول فعالیت شده و سابقه ۵ سال حضور در تیم شهرداری سیرجان را دارد. وی با شماره پیراهن هفت توانست ۲۲ گل از ۶۴ گل تیمش در لیگ برتر فوتبال زنان در سال ۹۹ را به ثمر برساند و خانم گل لیگ شود.
در ادامه گفت و گوی این بازیکن را با خبرنگار ایمنا می‌خوانیم.

چه طور وارد دنیای فوتبال شدی؟

من از کودکی علاقه بسیار زیادی به فوتبال داشتم بازی فوتبال یکی از بازی‌های دوران کودکی من بود و همواره برای پر کردن اوقات فراغت فوتبال بازی می‌کردم. کم کم به عضویت در تیم فوتسال استان زنجان درامدم این اتفاق شروعی بود برای اینکه بتوانم به طور رسمی به فوتبال راه پیدا کنم. زمانی که در تیم استان زنجان بودم به اردو تیم ملی دعوت شدم و آغاز زندگی حرفه‌ای فوتبال من از سال ۹۲ بود.

ا گر فوتبالیست نمی‌شدی دوست داشتی در چه حیطه‌ای فعالیت کنی؟

اگر یک بار دیگر به عقب بر می‌گشتم و حق انتخاب داشتم فوتبال را انتخاب می‌کردم و وارد هیچ رشته دیگری نمی‌شدم.

دوست دارم لژیونر شوم نه به هرقیمتی!/ سیرجان قطب بازیکن سازی فوتبال زنان است

تعریفت از تیم شهرداری سیرجان؟

میتونم بگویم تیم شهرداری سیرجان برای تمامی باشگاهی که در زمینه فوتبال بانوان در سراسر کشور کار می‌کنند یک الگو رفتاری و سازمانی باشد. نگاه ویژه کادر فنی باشگاه سیرجان و مدیران باشگاه به فوتبال پایه و ساختن بازیکن، سیرجان را تبدیل به قطب بازیکن سازی کرده است. همانطور که شاهد هستیم بازیکن‌های کم سن در سیرجان هستند، تلاش می‌کنند با اعتمادی که کادر فنی به آنان می‌کند خود را به آرنج اصلی برسانند.

وضعیت تیم شهرداری سیرجان از نظر مالی چه طور است؟

شاید تیم سیرجان از نظر شرایط مالی نتواند با باشگاه‌های بزرگ سپاهان و ذوب آهن و یا شهرداری بم رقابت کند و ضعیف‌تر است اما با برنامه‌ریزی که مدیران باشگاه و کادر فنی در این چند ساله داشته به توانستند با بهینه سازی هزینه گام‌های بسیار بلندی را بردارند. همانطور که می‌بینید ما از سال ۹۴ تاکنون همواره بر روی سکو بوده ایم چه قهرمانی، چه نایب قهرمانی و چه سومی، با این که بضاعت مالی پایین‌تری نسبت به تیم‌های بزرگ داشتیم.

دوست دارید در تیم دیگری جز شهرداری سیرجان بازی کنی؟

اینکه بخواهم در تیم دیگری بازی کنم، به شرایط خودم و خانواده همچنین شرایط و پیشنهاد باشگاه جدید بستگی دارد. امسال قرار بود برای تیم سپاهان بازی کنم اما رضایتنامه نداشتم چند سالی است برای تیم شهرداری سیرجان بازی می‌کند و مردم این شهر را خیلی دوست دارم نگاه ویژه شورای شهر و مسئولان شهرداری به فوتبال زنان برای من بسیار قابل احترام است. سر تمرینات تیم هیچ وقت احساس تنهایی نکردیم و تنها نبودیم، همیشه مسئولان شهرداری و شورای شهر در تمرینات حضور داشتند.

به لژیونر شدن فکر می‌کنی؟

مسلمانان هر فوتبالیستی برای خودش یک سری اهداف و آرزوها دارد آرزویم نیز لژیونر شدن است اما نه به هر قیمتی، باید شرایط را سنجید و سپس تصمیم گرفت. سال گذشته یک موقعیت برای لژیون شدنم فراهم شد اما با مشورت با خانواده و چند نفر از فدراسیون تصمیم گرفتم لژیونر نشوم. اگر شرایط خوبی پیش بیاید دوست دارم این اتفاق برای من رخ دهد و لژیونر شوم.

حس و حالت از خانم گلی لیگ شدن چه طور است و چه قدر برایش تلاش کردی؟

هیچ وقت در کل لیگ خودم را خانم گل ندانستم و همواره برای برد تیم و قهرمانی سیرجان تلاش کردم. هیچ وقت از تلاش برای گلزنی دست بر نداشتم زیرا می‌دانستم زمانی که از تلاش دست بردارم حریفانم به من می‌رسند. خوشحالم که توانستم از ۶۴ گل تیمم ۲۲ گل را به ثمر برسانم و به
عنوان خانم گل این دوره از رقابت‌های لیگ شناخته شوم.

ا ز قهرمانی در لیگ برایمان بگو.

از اینکه شهرداری سیرجان قهرمان لیگ امسال شد خیلی خوشحال هستم.
در تیم ما بازیکنان جوان و توانمندی حضور دارند و به نظر کارشناسان فوتبال از نظر تاکتیکی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و عنوان قهرمانی شایسته تیم شهرداری سیرجان بوده است. در مرحله مقدماتی لیگ ۱۰ بازی داشتیم و توانستیم با کسب ۳۱ امتیاز و به عنوان تنها تیم بدون باخت، به مرحله پایانی صعود کنیم. در مرحله پایانی لیگ برتر بانوان با انجام ۶ بازی انجام دادیم و با کسب ۴۳ امتیاز به قهرمانی رسیدیم.

دوست دارم لژیونر شوم نه به هرقیمتی!/ سیرجان قطب بازیکن سازی فوتبال زنان است

کرونا چه تأثیری بر فوتبال زنان و لیگ گذاشت؟

کرونا باعث شد مسابقات لیگ ۹۹ دیر آغاز بشود همچنین لیگ ۹۸ نیز ناتمام باقی بماند. مسابقات لیگ امسال در دو گروه برگزار شد و مرحله پایانی مرحله بسیار حساسی بود و جای هیچ اشتباهی برای تیمی وجود نداشت به نظر من تمامی باشگاه‌ها تلاش کردند تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و بازیکنان در سلامت کامل لیگ را به پایان برسانند.

سال ۹۹ برائت چه طور سالی بود؟

سال ۹۹ متأسفانه سال پر فراز و نشیبی برای من بود ولی ۹۹ را با مصدومیت شدید آغاز کردم اما تمام تلاش خود گفتم تا هر چه سریع‌تر به آمادگی کامل خود برسم و به تیمم کمک کنم.

بهترین و بدترین اتفاق سال ۹۹.

بهترین اتفاق سال ۹۹ برای من قهرمانی تیم در لیگ و خانم گلی لیگ بود. بدترین اتفاق هم فکر می‌کنم می‌توانست این باشد در هفته آخر خانم گلی لیگ را از دست بدهم.

ا ز سال ۱۴۰۰ چه می‌خواهید؟

امیدوارم که در سال ۱۴۰۰ ویروس کرونا کنترل شود و مردم در سلامت کامل به‌سر ببرند همچنین من و دیگر ورزشکاران بتوانیم هرچه سریع‌تر تمرینات خود را آغاز کنیم. امیدوارم مسئولان سازمان لیگ هرچه سریع‌تر برنامه لیگ آینده را اعلام کنند تا مثل سال ۹۹ که خیلی بلاتکلیف بودیم و لیگ در شرایط مناسبی شروع شد نشود و بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های بهتر شاهد لیگی درخور باشیم.

آیا فوتبال آقایان رو پیگیری می‌کنی؟

بله من لیگ برتر فوتبال آقایان را دنبال می‌کنم البته که لیگ‌های اروپایی برای من جذابیت بیشتری دارند زیرا کیفیت خیلی بالاتری دارند. نتایج بازی‌های استقلال و گل گهر سیرجان را با جدیت و تعصب فراوانی دنبال می‌کنم همچنین امیدوارم که تیم گل گهر تا پایان لیگ به جایگاه مناسبی در جدول برسد که درخور مردم خوب سیرجان باشد. در بین تیم‌های خارجی نیز بازی‌های یووه و ریال را دنبال می‌کنم.

برای بهتر شدن لیگ بانوان چه پیشنهاداتی داری؟

به نظر من برای بهتر شدن وضعیت فوتبال بانوان باید پوشش فوتبال بانوان از طریق رسانه‌ها را داشته باشیم تا فوتبال بانوان از طریق عموم مردم جامعه دیده شود، در این صورت فوتبال زنان سریع‌تر می‌تواند پیشرفت کند. همچنین امیدوارم که باشگاه‌های بزرگ به سمت تیم‌داری در فوتبال زنان روی بیاورند تا بانوان بتوانم پرقدرت‌تر در لیگ حضور پیدا کند. به آینده فوتبال بانوان خوشبین هستم امیدوارم هرچه سریع‌تر اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

تا چه زمانی فوتبالیست بودن رو ادامه می‌دهی و بعد از بازیکن بودن دوست داری مربی شوی؟

باید ببینم شرایط تحصیلی، بدنی و خانوادگی در آینده برای من چطور است. خیلی دوست دارم که به صورت حرفه‌ای زندگی کنم بهترین استفاده را از دوران بازیکنی ببرم. برای بعد از تمام شدن دوران بازیکنی مربی گری را دوست دارم ادامه دهم و مدرک مربیگری بی آسیا را نیز دارم اما به تمرکز اصلی من تا چندین سال آینده روی بازیکنی است.

گفت و گو از: فاطمه شهسواری _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 482717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.