۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
برررسی پیشنهادهای افشاردوست در AVC

پیشنهاد محمود افشاردوست عضو ایرانی کمیته مربیان کنفدراسیون والیبال آسیا در هیئت رئیسه AVC مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، نشست آنلاین کمیته مربیان AVC امروز (دوم فروردین) با حضور اعضا برگزار شد. ریتا سووبو رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا، با اشاره به اهمیت کمیته مربیان گفت: افزایش سطح فنی مربیان تیم‌های ملی در آسیا، موجب ارتقای فنی سطح مسابقات آسیا نیز می‌شود. طبق برنامه‌ریزی FIVB باید تیم‌های ملی کمتر توسعه یافته، از طریق دانش مربی‌گری جدید توسعه یابند.

محمود افشاردوست عضو ایرانی کمیته مربیان AVC سال گذشته پیشنهاد برگزاری سیمنارهای دانش‌افزایی در دو سطح داخلی و بین‌المللی را مطرح کرده بود و در نشست امروز، این پیشنهادها بار دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
افشاردوست با اشاره به مباحث این نشست گفت: موضوع برنامه‌ریزی جهت برگزاری سمینارهای دانش‌افزایی در دو سطح داخلی و بین‌المللی، از مسائل مطرح شده در این جلسه بود. هر کشوری اجازه برگزاری سمینارهای داخلی را دارد و می‌تواند برای برگزاری این سمینارها درخواست خود را به AVC ارائه کرده و سپس با حضور مربیان داخلی خودش، اقدام به برگزاری سمینار مربوطه کند. البته سمینارهای مذکور متفاوت از کلاس‌های مربی‌گری بین‌المللی هستند.

‌در این جلسه همچنین مقرر شد سمینارهای دانش‌افزایی بین‌المللی با حضور یکی از مربیان تراز اول دنیا که صاحب مدال المپیک است، برگزار شود. در وهله اول، کمیته مربیان با برگزاری سمینارهای بین‌المللی با سبک و سیاق مطرح شده موافقت کرد و حالا باید این موضوع در هیئت رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا مورد برررسی و تصویب قرار گیرد.

افشاردوست با تاکید بر اینکه برگزاری سمینارهای دانش‌افزایی داخلی و بین‌المللی پیشنهادی بوده که او سال گذشته به AVC ارائه کرده، گفت: نحوه آماده‌سازی تیم‌ها در فاصله چند ماه مانده به المپیک، نحوه استفاده از آنالیز قبل، بعد و حین انجام یک مسابقه، ایجاد انگیزه توسط مربی در بازیکنان برای ارائه عملکردی درخشان در تورنمنتی در سطح المپیک و… موضوعاتی بود که من پیشنهاد دادم و می‌تواند در سمینارهای دانش‌افزایی مورد استفاده قرار گیرد. حال باید منتظر ماند و دید هیئت رئیسه کنفدراسیون آسیا برای برگزاری این سمینارها چه نظری خواهد داد. بحث تأمین منابع مالی سمینار هم از موضوعات مهمی بود که راهکارهای لازم برای انجام آن، از سوی بنده ارائه شد. امیدوارم پیشنهادهای مطرح شده درنهایت عملی شود.

کد خبر 482691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.