وقوع ۴۴ واژگونی خودرو در جاده‌های اصفهان/عدم توجه به جلو بیشترین علت تصادفات

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از وقوع ۴۴ مورد واژگونی خودرو در جاده‌های این استان از زمان اجرای طرح نوروزی تا به امروز خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اصغر زارع، اظهار کرد: از زمان اجرای طرح نوروزی پلیس راه استان اصفهان که از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد تا به امروز شاهد وقوع ۴۴ مورد واژگونی خودرو در محورهای مواصلاتی استان بودیم.

وی افزود: بیشتر این واژگونی‌ها جرحی بوده و تنها ۳ مورد آنها منجر به فوت سرنشینان شده است که ۲ مورد آن در محور "داران" به "الیگودرز" و یک مورد نیز در محور "چادگان" رخ داد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: همچنین در مدت زمان اجرای طرح نوروزی تعداد ۹ فقره تصادف فوتی با ۱۰ نفر جان باخته در محورهای مواصلاتی استان رخ داده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ زارع همچنین از وقوع ۹۹ فقره تصادف جرحی با ۱۶۵ مجروح در مدت مذکور خبر داد و گفت: بیشترین علت وقوع تصادفات رانندگی در این ایام عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی و عدم رعایت حق تقدم بودند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: تجزیه و تحلیل کارشناسان پلیس راه استان بر روی تصادفات رخ داده نشان می‌دهد که بیشترین ساعات تصادفات امسال ساعت ۱۲ تا ۱۶ بعد از ظهر است و این موضوع حاکی از این است که در این ساعات رانندگان به علت ممتد بودن مسیر و تابش آفتاب بر چشم دچار خستگی و خواب آلودگی شده و کنترل خودرویی که با سرعت بالا در حال راندن آن هستند را از دست می‌دهند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: به رانندگان توصیه می‌کنیم همانطور که مراقب سلامتی خود هستند و مسائل بهداشتی را در سفر خود رعایت می‌کنند به قوانین و مقررات رانندگی نیز توجه بیشتری داشته باشند و با آرامش و سرعت مطمئنه حرکت کرده و از انجام هر عملی که باعث حواس پرتی و عدم تمرکز آنها می‌شود خودداری نمایند تا در امنیت و سلامت کامل به مقصدهای خود برسند.

کد خبر 482651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.