افزایش قیمت گل لاله، دلیل کشت نشدن آن در فضای سبز آستارا

شهردار بندر آستارا گفت: متاسفانه در سال گذشته قیمت پیاز گل لاله افزایش پنج برابری داشت، به همین دلیل تصمیم گرفتیم از کاشت این گل صرف نظر کرده و هزینه آن را در اجرای پروژه های مهم عمرانی صرف کنیم.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری آستارا هرساله در طرح استقبال از بهار، ۲۰ تا ۲۵ هزار پیاز گل لاله در رنگ بندی‌های متفاوت را به قیمت هر عدد پنج هزار و ۵۰۰ تومان خریداری و در بوستان مرکزی شهر کشت می‌کرد و این گل‌های زیبا مورد استقبال شهروندان و گردشگران قرار می‌گرفت.
شهردار آستارا ادامه داد: متأسفانه در سال ۱۳۹۹ به دلیل افزایش شدید قیمت دلار، قیمت گل لاله نیز تا پنج برابر افزایش یافت، به همین دلیل پس از مشورت با کارشناسان به این نتیجه رسیدیم از کاشت این گل صرف نظر کرده و هزینه آن را در اجرای پروژه‌های مهم عمرانی صرف کنیم.
معیتی ادامه داد: اما در طرح خانه تکانی، برای توسعه و زیباسازی فضای سبز شهری آستارا دو هزار گلدان گل‌های زینتی از گونه‌هایی همچون پامچال، شب بو و گازانیا در مناطق مختلف این شهر کاشته شد.
وی افزود: دو هزار بوته گل‌های دائمی در گلدان‌های ساحل مخیری و حدود یک هزار بوته شمشاد طلایی دائمی و ۶۰ گلدان نهال زینتی ژینکو دائمی در پشت بازار ساحلی کاشته شده است.
شهردار آستارا سپس با تاکید بر اینکه درختان صنوبر و نارون قدیمی در پارک معلم، خشک نشده و فقط گیاه پیچک دور درختان خشک شده است. افزود: گیاه پیچک دور این درختان به احتمال زیاد توسط عوامل انسانی خشک شده، اما خوشبختانه به خود درختان آسیبی نرسیده است.
وی افزود: درختان نقش بسیار مهم و حیاتی در زندگی ما انسان‌ها و سایر جانداران ایفا می‌کنند و کاشت و نگهداری یک نهال از گونه‌های درختی سایه دار حدود ۱۰ سال طول می‌کشد به همین دلیل از شهروندان انتظار داریم با خودداری از هرس، زدن شاخه و برگ و قطع درختان، در حفظ نگهداری فضای سبز شهری با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.
معیتی گفت: ۲۳ کارگر شهرداری آستارا، وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.
به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.
کد خبر 482643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.