چهره‌های شاخص انتخابات شورای شهر قزوین+سوابق

ثبت‌نام نامزدهای ششمین دوره شوراهای شهر درحالی به پایان رسید که برای هرکدام یک از کرسی‌های عضویت شورای شهر قزوین، ۲۵ نامزد ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بین ثبت‌نام کنندگان چهره‌های مختلف از طیف اصلاح‌طلبی، اصولگرایی و جریان مستقل دیده می‌شود و علاوه بر چند عضو فعلی شورای شهر قزوین که اکثریت کرسی اعتدال و اصلاحات را دارند، چهره‌های شاخصی موسوم به نیروهای انقلاب و پیروان ولایت نیز برای انتخابات ثبت نام کردند.

حسین صلح‌جو عضو شورای چهارم شهر قزوین و از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس، یکی از این چهره‌های شاخص است. او بازنشسته سپاه پاسداران بوده و هم زمان در دانشگاه آزاد به تدریس تاریخ انقلاب و صحیفه امام مشغول است. صلح‌جو کارشناسی میکروبیولوژی و کارشناسی ارشد تاریخ و تمدن دارد و بسیاری او را با روایتگری دفاع مقدس می‌شناسند.

چهره‌های شاخص انتخابات شورای شهر قزوین+سوابق

عباس ظاهری معلم عربی و عضو دو دوره شورای شهر قزوین نیز دیگر چهره شاخص از میان اصولگرایان سنتی قزوین که در انتخابات شورای شهر قزوین ثبت‌نام کرده است. ظاهری ریاست شورای چهارم شهر قزوین را با خود یدک می‌کشد، وی پس از بازنشستگی در مدرسه خصوصی تدریس می‌کند.

چهره‌های شاخص انتخابات شورای شهر قزوین+سوابق

فاطمه اشدری، فوق لیسانس مدیریت فرهنگی، مؤسس و مدیر انجمن بیماران کلیوی استان قزوین و عضو سه دوره متوالی شورای شهر نیز در انتخابات پیشرو ثبت‌نام کرده است. او در دوره پنجم مجلس با گرایش مردم به سمت اصلاحات، از پارلمان محلی جا ماند.

چهره‌های شاخص انتخابات شورای شهر قزوین+سوابقمحمدرضا صدیقی، رئیس سابق کمیسیون شورایاری‌های شورای شهر قزوین، جانباز جنگ تحمیلی و بازنشسته سپاه پاسداران نیز دیگر چهره شاخص ثبت‌نام کننده است. وی تجربه موفقی در بازسازی عتبات عالیات و زیارتگاه دو طفلان مسلم در شهر مسیب عراق دارد.

چهره‌های شاخص انتخابات شورای شهر قزوین+سوابق

حسین غیاثوند، دارای مدرک دکتری تخصصی مهندسی عمران-سازه از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، عضو شورای چهارم نیز دیگر ثبت‌نامی انتخابات است. او ریاست هیئت مدیره و رئیس انجمن دفاتر مهندسی ساختمان (عمران) استان قزوین، عضویت هیأت رئیسه هیأت ورزشهای رزمی استان قزوین را در کارنامه دارد و اکنون شهردار بویین زهرا است. غیاثوند مدال نقره جهانی در زمینه بتن پر دوام با استفاده ترکیبات نانو کامپوند در نمایشگاه بین‌المللی اختراعات ژنو در کشور سوئیس را نیز داراست.

چهره‌های شاخص انتخابات شورای شهر قزوین+سوابق

محسن حق شناس، عضو فعلی شورای شهر که سابق، مدیر گروه سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان قزوین، رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک، معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی آموزش و پرورش، مدیر کل ورزش و جوانان استان، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری قزوین و رئیس مراکز علمی و کاربردی ورزش و جوانان شهرداری قزوین بوده است، یکی دیگر از چهره‌های شاخص انتخابات خواهد بود. او دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر بوده و با سابقه موفق خود در شورای پنجم مورد احترام طیف‌های مختلف است.

چهره‌های شاخص انتخابات شورای شهر قزوین+سوابق

احمد خورگامی، دبیر جمعیت وفاداران استان قزوین روزنامه نگار و مدیرمسئول هفته نامه هفت دی مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، هنری افق آینده یکی از چهره‌هایی است که نزدیکی خوبی با موتلفه قزوین دارد. وی داماد مرحوم حاج محمود انصاریان از چهره‌های مذهبی و معتمد شهر قزوین است، احمد خورگامی با سابقه معاونت اداره کل سازمان فنی و حرفه‌ای قزوین، دوران موفقی در دوران روزنامه‌نگاری در جهت مطالبه گری با رویکرد نقد پشت سرگذاشته و از چهره‌های شناخته شده رسانه در قزوین است.

چهره‌های شاخص انتخابات شورای شهر قزوین+سوابق
سیده منیره قوامی دارای دکترای شیمی و استاد دانشگاه آزاد است، وی فرزند حجت الاسلام قوامی از چهره‌های مطرح اصلاحات و نماینده چند دوره قزوین در مجلس شورای اسلامی است.
او در دوره پنجم شوراها، رئیس شورای اسلامی شهرستان قزوین و رئیس کمیسیون خدمات شهری بوده است. قوامی با رویکرد شفافیت آرا و نقد عملکردی شورا و شهرداری در کانون توجهات رسانه‌ای استان قزوین بوده است.

چهره‌های شاخص انتخابات شورای شهر قزوین+سوابق

مهدیه‌سادات قافله باشی از سادات و خانواده‌های اصیل قزوینی است. قافله باشی سابقه فعالیت در رسانه را با روزنامه ولایت و برخی رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها به عنوان خبرنگار در کارنامه دارد. وی با رویکرد اصلاحات در شورای پنجم با آرا مردم وارد پارلمان محلی شد و کنشگر اجتماعی مدنی، عضو خانه تشکل‌های غیر دولتی قزوین، نایب رئیس مجمع زنان اصلاح طلب، عضو خانه مطبوعات استان قزوین و عضو هیأت اندیشه ورزش جوانان استانداری قزوین بوده است.

چهره‌های شاخص انتخابات شورای شهر قزوین+سوابق

مهدی عبدالرزاقی فرزند مرحوم عبدالرزاقی از مبارزین قبل از انقلاب دیگر نامزد انتخابات است، وی با سابقه کوتاه به عنوان معاون اداره ورزش و جوانان استان قزوین در شورای پنجم با رویکرد اصلاحات وارد پارلمان محلی شد. عبدالرزاقی عضو سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قزوین، رئیس هیأت اجرایی ششمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین، رئیس انجمن اسکیت استان قزوین، رئیس هیأت ورزشهای همگانی استان قزوین و مدیر کل دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز بوده است. او در دوره پنجم، نماینده قزوین در شورای عالی استان‌ها و در مقطعی سخنگوی این شورای عالی بود.

چهره‌های شاخص انتخابات شورای شهر قزوین+سوابق

احد چگینی عضو شورای چهارم و پنجم است که پیشتر سخنگوی شورای عالی استان‌ها بود. او عضویت نظام مهندسی ساختمان استان، هیأت مدیره هلال احمر استان، هیأت رئیسه شورای عالی، سه دوره عضو شورای شهر قزوین را در کارنامه دارد و رئیس شورای استان قزوین، بخشدار تاکستان، اسفرورین و البرز، معاون فرماندار قزوین، سردبیر نشریه مینودر و مدیر مسئول مجله صدای صنعت بوده است. چگینی در شورای پنجم مستقل وارد و با پشتوانه خوب آرای مردمی به عنوان نفر دوم وارد پارلمان محلی شد.

چهره‌های شاخص انتخابات شورای شهر قزوین+سوابق

فرج‌الله فصیحی رامندی از جانبازان و آزادگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس است، وی سابقه اجرایی فرمانداری شهرستان البرز و معاون انتظامی استانداری قزوین را در کارنامه دارد که با شرکت در انتخابات دوره چهارم و پنجم مورد اعتماد مردم قرار گرفت. او یک دوره نیز کاندید مجلس شورای اسلامی بودند.

چهره‌های شاخص انتخابات شورای شهر قزوین+سوابق

از دیگر چهره‌های اصلاح طلب که در انتخابات شرکت کردند حجت الاسلام علی عمران رضایی بوده که سابقه اجرایی ندارد اما به خاطر مواضع ثابت در خصوص اصلاحات مورد توجه این طیف سیاسی است.

نبی قاسمی مدانی معلم و فرهنگی که مواضع اصلاح‌طلبانه وی در گفتمان بین دو جریان شناخته شده نیز دیگر چهره شاخص ثبت‌نامی است. او عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در قزوین و رئیس ستاد حسن روحانی در شهر محمودآباد برای انتخابات ۹۶ بوده است.

بهزاد حسین پور شهردار سابق محمدیه و تاکستان نیز دیگر چهره ثبت‌نام کننده است. مواضع وی اصلاح‌طلبانه بوده، اما نقدهای مختلفی به رویه سیاسی وی وارد است که گاهی به جریان داوود محمدی، نماینده پیشین قزوین نیز منتسب می‌شود.

کد خبر 482425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.