افزایش ۱۳ درصدی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری فولادشهر

شهردار فولادشهر گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۱۳ درصد افزایش داشته و با توجه به سیاست شهرداری در راستای بهره برداری از پروژه‌های عمرانی در ماه‌های باقی مانده از دوره پنجم بودجه عمرانی سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۱۰.۵ درصد افزایش داشته است.

بابک محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بودجه نویسی در شهرداری فولادشهر در دوره پنجم مدیریت شهری با تغییرات بسیاری مواجه بود، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های شهرداری فولادشهر حرکت در مسیر رونق اقتصادی شهر و شهروندان بوده است و در این شرایط سخت که شهرداری‌ها به دلایل مختلف از جمله تورم، کرونا و… با کسری تأمین منابع مواجه هستند، شهرداری فولادشهر به گونه‌ای عمل کرده تا با کاهش درآمدهای ناپایدار راهکارهایی عملیاتی را برای درآمدزایی پایدار به مرحله اجرا برساند.

وی افزود: حدود ۲۸ سال از تأسیس شهرداری می‌گذرد و در دو دهه نخست به دلیل موقعیت شهر و ساخت و سازهای چشمگیر از درآمد وصول عوارض بهره مند بوده و مشکلی در تحقق بودجه و کسب درآمد نداشته و این امر سبب اتکاء شهرداری به درآمدهای پایدار شده بود و متأسفانه هیچ‌گونه پیش بینی برای کسب درآمدهای پایدار انجام نشده بود.

شهردار فولادشهر گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، افزایش حقوق و دستمزد و… رفتن به سمت درآمدهای پایدار باید در اولویت کاری مدیریت شهری قرار گرفت و خوشبختانه طی مدت گذشته اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

وی عنوان کرد: تمرکز اصلی بودجه شهرداری فولادشهر روی محله‌ها و برزن های مختلف شهر بوده تا علاوه بر تحقق عدالت اجتماعی، رضایتمندی شهروندان را با توجه به محلات در کنار اجرای پروژه‌های بزرگ رقم بزند.

محمدی با بیان اینکه بودجه مهمترین ابزار برای اداره هر سازمان به شمار می‌آید، تصریح کرد: بودجه ۱۴۰۰ شهرداری فولادشهر با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال تدوین شد که از این میزان ۵۵.۵ درصد جاری و ۴۴.۵ عمرانی است.

وی ادامه داد: تحقق عدالت اجتماعی، صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری، اولویت بندی تکمیل پروژه‌های ناتمام و اولویت‌دار شهر و توسعه محلات کم برخوردار از مباحثی است که در بودجه سال آینده شهرداری فولادشهر مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار فولادشهر یادآور شد: در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری فولادشهر ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبارات حصول اقتصادی است که براساس آمار از اعتبارات تخصیصی جاری ۳۰۰ میلیارد ریال حقوق و مزایای کارکنان و کارگران شهرداری را تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: ۴۲۰ میلیارد ریال از بودجه ۱۴۰۰ شهرداری فولادشهر نیز اعتبارات تملک سرمایه‌ای هستند و باید گفت در بحث عمرانی سیاست شهرداری در سال جاری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است چراکه بهره برداری از این پروژه‌ها سبب ارتقای کیفیت زندگی شهروندان خواهد شد.

محمدی خاطرنشان کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری فولادشهر نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۱۳ درصد افزایش داشته و با توجه به سیاست شهرداری در راستای بهره برداری از پروژه‌های عمرانی در ماه‌های باقی مانده از دوره پنجم بودجه عمرانی سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۱۰.۵ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 482424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.