انتقاد رئیس شورا از قومیت‌گرایی در شهرکرد

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: برخی افراد با طرح مباحث قومیتی مانند دهکردی، بختیاری و ترک زبان زمینه‌های اختلاف را ایجاد می‌کنند، شهرکرد ویترین استان است و تمام قومیت‌های استان در آن حضور دارند پس از این حیث باید نگاه کرد که یکی از موانع رشد و توسعه استان و شهرکرد همین مورد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرهاد رئیسی در نشست خبری پایان سال خود با بیان اینکه فشارهای اقتصادی برای دهک‌های پایین بسیار زیاد است و نیاز به حمایت دارند، اظهار کرد: در آستانه دو انتخابات مهم قرار داریم که هر دو زیربنایی هستند؛ اگر شوراها روی ریل خود قرار گیرند می‌توانند درست و با مدیریت صحیح عمل کرده و به شکل‌یابی دولت انقلابی کمک کنند.

وی از نامزد نشدنش در شورای ششم خبر داد و گفت: از ابتدا در دوره پنجم به دنبال انتظارات مردم بودم و مردم نیز به دنبال تحولات در مدیریت شهری بودند اما از ابتدای شورای پنجم برخی فیگور تحول گرفتند و برای آن کاری نکردند؛ بعد از چند سال چیز جدیدی در شهر نمی‌دیدیم تا اینکه نهایتاً شهردار عوض شد و ورود وی فکر جدیدی به وجود آورد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: من هم شاید تا چند روز گذشته نیت داشتم در شورای ششم حضور داشته باشم زیرا شهرکرد با چالش‌هایی مواجه است اما با پدیده‌ای مواجه هستیم که افرادی تصور می‌کنند قیم شهر هستند و از همه نظر فکر خود را برتر می‌دانند؛ اگر بخواهم رویکرد خودم را دنبال کنم مورد حمله قرار می‌گیرم پس به نتیجه رسیدم که در دوره بعدی شرکت نکنم.

وی با بیان اینکه افرادی نمی‌خواهند تبعات کارشان را بپذیرند باید انسان‌های شفاف وارد شهر شوند، افزود: مگر شورای شهر موروثی است؟ افرادی که ناحیه غرب شهرکرد را جز شهرکرد نمی‌دانند نباید در شورا حضور داشته باشند. برخی افراد با طرح مباحث قومیتی مانند دهکردی، بختیاری و ترک زبان زمینه‌های اختلاف را ایجاد می‌کنند، شهرکرد ویترین استان است و تمام قومیت‌های استان در آن حضور دارند پس از این حیث باید نگاه کرد که یکی از موانع رشد و توسعه استان و شهرکرد همین مورد است.

رئیسی در پاسخ به این سوال که چرا طرح تقاطع غیر همسطح میدان معلم در شورای اسلامی رد شد؟، اظهار کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری به صحن شورا ۵۳۰ میلیارد تومان برای امسال بود و برای نخستین بار بود که این بودجه می‌توانست شهرکرد را از روزمرگی خارج کند.

وی افزود: حدود ۲۴۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای تهاتر در نظر گرفته شده بود که از این مقدار ۶۴ میلیارد تومان برای عقب نشینی‌های خیابان بوعلی سینا تخصیص یافت، همچنین ۷۰ میلیارد تومان برای پروژه زیرگذر و روگذر میدان معلم و مابقی آن یعنی حدود ۱۰۶ میلیارد تومان برای زیرساخت‌هایی که برای درآمدزایی سازمان‌های شهرداری در سال آینده مؤثر است، در نظر گرفته شد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه مدیریت شهری در شهرهایی از کشور که مشکلات را با رویکرد تخصصی حل کردند نه سنتی، مطلوب است، ادامه داد: امسال ترمیم و نگهداری فضای سبز با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان محقق شد اما ۲۵ میلیارد تومان برایش پیش بینی شده بود، پس باید ابتدا زیرساخت سازمان‌های مختلف شهرداری درست شود و بعد سراغ درآمدزایی رفت.

رئیس ادامه داد: محل تأمین ۲۴۰ میلیارد تومان از محل فروش زمین پیش بینی شده بود پس باید پروژه‌ها اولویت بندی می‌شد اما شورای پنجم یکدست نیست و خیلی‌ها برای بودجه سنگ اندازی کردند و آن را از ۵۲۰ میلیارد تومان به ۴۱۰ میلیارد تومان رساندند که همین هم مشخص نیست، محقق شود.

وی تاکید کرد: قرار شد شهردار با قرارگاه خاتم برای پروژه‌های میدان معلم وارد مذاکره شود که دنبال شد و پنج مسیر پیشنهاد شده بود اما وقتی طرح به شورا آمد عده‌ای گفتند که جز اولویت‌های ما نیست و رد شد و در حقیقت امید مردم در زمینه تحول در ترافیک رد شد.

رئیسی اضافه کرد: سیاسیون نباید تنها در نوع انتخاب به مردم کمک کنند باید از نخبگان بخواهند، فضای رسانه نباید یک نفر را به شورا را بفرستد و آن را رها کند؛ گاهی فضای مجازی تنها به دنبال اشکال گرفتن است که این امر اشتباه است، باید گروهی اجتماعی شکل گیرد که از نامزدها برنامه‌های آنها را بخواهند و واقعیت‌های شهر گفته شود.

وی تاکید کرد: در شورای پنجم هر اقدامی انجام می‌شود اخبار آن منتشر می‌شود، قراردادها، مزایده‌ها و مناقصات به اطلاع مردم می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مطالباتی که در گذشته شهرداری داشته، برگشت داده شد، افزود: پروژه‌های دوقلو شهرکرد در سه سطح تعیین تکلیف شد و به سه راهکار رسیدیم، در زمینه پسماند کار را شکل دادیم و به نحوی که کار از شرکتی که خود را صاحب شهر می‌دانست گرفته شد.

کد خبر 482280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.