یک قلاده خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان بر اثر تصادف تلف شد

تلف شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای، تعداد آهوان ایرانی مرکز پرورش مهریز، ممنوعیت صید و عرضه سمندر امپراطور، نجات دلفین گرفتار و پاکسازی آلودگی نفتی در تالاب هورالعظیم را در بسته محیط زیست ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک قلاده خرس قهوه‌ای هنگام عبور از جاده گذری در وسط پارک ملی گلستان محدوده دیوار سنگی بر اثر برخورد با یک دستگاه کامیون تلف شد.

یک دستگاه کامیون هنگام عبور از جاده پارک ملی گلستان با این قلاده خرس قهوه‌ای نر بزرگسال، برخورد کرد و حیوان بر اثر شدت ضربه وارد به سر تلف شد.

رئیس پارک ملی گلستان در این زمینه گفت: ضربه وارده به سر در این تصادف، باعث مرگ این حیوان شد و معاینات لازم بر روی لاشه این حیوان انجام و احتمالاً بعد از تاکسیدرمی شدن در موزه این پارک به نمایش گذاشته می‌شود.

مهدی تیموری افزود: جمعیت خوبی از خرس قهوه‌ای به دلیل شرایط زیستی مناسب در پارک ملی گلستان زندگی می‌کنند که با پایان فصل زمستان و روند افزایشی دما تردد آنها در منطقه بیشتر می‌شود.

وی وجود جاده میان گذر در پارک ملی گلستان را همواره باعث تلفات گونه‌های مختلف حیوانات حیات وحش در سوانح رانندگی در این پارک دانست و افزود: استفاده از جاده جایگزین، ایجاد روگذر برای تردد حیوانات و نصب دوربین سرعت گیر می‌تواند به کاهش تلفات حیات وحش کمک کند.

یک قلاده خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان بر اثر تصادف تلف شد

آهوان ایرانی مرکز پرورش مهریز به ۱۶۰ رأس رسید

فرماندار مهریز گفت: از سال ۱۳۸۶ با ١٣ رأس نخستین مرکز تکثیر، پرورش و نگهداری آهوان ایرانی در این شهرستان راه‌اندازی شد و اکنون تعداد این گونه جانوری به ١۶٠ مورد رسید.

رضا زارع زاده مهریزی افزود: باغ آهو می‌تواند در راستای تکثیر و پرورش گونه‌های مختلف، فراهم کردن شرایط آشنایی مردم و علاقه‌مندان به محیط زیست و حیات وحش مؤثر واقع شود.

وی تصریح کرد: آشنایی با زیستگاه‌های مختلف در مناطق بیابانی، جنگلی، کوهستانی و دریایی را از اهداف مهم ایجاد این مجموعه است، ایجاد چنین مراکزی یکی از اهداف مهم زیست محیطی است تا از گنجینه و ذخایر ژنتیکی گونه‌های جانوری تکثیر و نگهداری شود.

یک قلاده خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان بر اثر تصادف تلف شد

صید و عرضه سمندر امپراطور ممنوع است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول صید، حمل و عرضه سمندر امپراطور در این شهرستان را ممنوع اعلام کرد و گفت: صید این گونه در معرض انقراض علاوه بر لطمات جبران ناپذیر در چرخه اکوسیستم منجر به انتقال برخی بیماری‌های احتمالی به انسان‌ها می‌شود.

رضا قپانچی‌پور افزود: عده‌ای افراد ناآگاه اقدام به زنده گیری برخی آبزیان کمیاب و در معرض آسیب از زیستگاه‌های طبیعی آنها و عرضه به شهروندان می‌کنند.

وی ادامه داد: اداره حفاظت محیط زیست دزفول برابر با رسالت ذاتی خود علاوه بر توزیع بروشورهای متنوع زیست محیطی و آموزش چهره به چهره، اقدام به اطلاع رسانی در خصوص ممنوعیت خرید و فروش هرگونه آبزیان غیرمجاز از جمله گونه در معرض خطر انقراض سمندر امپراطور به عرضه کنندگان آبزیان زینتی کرده است.

یک قلاده خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان بر اثر تصادف تلف شد

صیادان بوشهری دومین دلفین گرفتار را نجات دادند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: دومین دلفین گرفتار شده در دو هفته گذشته، از سوی صیادان نخل تقی عسلویه رهاسازی و به دریا بازگردانده شد.

فرهاد قلی‌نژاد خاطرنشان کرد: این دلفین در تور ماهیگیری گرفتار شده بود که با اقدام به موقع صیادان از مرگ حتمی نجات یافت.

وی اضافه کرد: صیادان تنگستانی اقدام به نجات و رهاسازی یک دلفین نمودند که بازتاب خبری بسیار اثربخشی داشت.

یک قلاده خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان بر اثر تصادف تلف شد

آلودگی نفتی در تالاب هورالعظیم در حال پاکسازی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: آلودگی نفتی در تالاب هورالعظیم به دلیل شکستگی خط لوله انتقال نفت در حال پاکسازی است.

محمدجواد اشرفی اظهار کرد: یکی از خطوط انتقال نفت در حوزه عملیاتی شرکت نفت اروندان در تالاب هورالعظیم دچار شکستگی شده بود که این خط لوله اکنون ترمیم شده است.

وی افزود: حوضچه شماره چهار هورالعظیم در سطحی به اندازه ۱۲ هزار مترمربع (یک هزار و ۲۰۰ متر در ۱۰ متر) دچار آلودگی نفتی شده که از همان ساعت‌های اولیه عملیات کنترل و پاکسازی این لکه نفتی با خاکریزی در اطراف آن و نصب مواد جاذب آغاز شد.

اشرفی اضافه کرد: شدت شکستگی زیاد نبوده و جهت بادهای غالب کمک کرد که نفت به سمت عمق تالاب حرکت نکند و به سمت کرانه‌ها برود.

کد خبر 482194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.