توسعه زمین های چمن مصنوعی در شهر سمنان

مدیر ورزش و سلامت سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: توسعه زمین چمن های مصنوعی در سطح شهر سمنان به تعداد ۱۵ زمین، اتفاقی بسیار مهم در راستای دسترسی شهروندان سمنانی به امکانات ورزشی در جهت سلامت و نشاط شهروندی بوده است.

رجبعلی برزگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حمایت‌ها و ساختار ورزش شهرداری سمنان در حوزه‌های مختلف از قبیل ورزش قهرمانی، ورزش همگانی، اماکن ورزشی، مدارس ورزشی و کمک به هیئت‌های ورزشی و ورزش شهر تعریف شده است.

وی افزود: در ورزش قهرمانی از قبیل رشته هندبال، بیس بال، فوتبال چمنی، تکواندو، کاراته، والیبال و… اقدامات بسیاری در سال گذشته و سال جاری انجام شده است و اقدامات حمایتی برای توسعه این ورزش‌ها در شهر سمنان به صورت جدی آغاز شده است.

مدیر ورزش و سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: تفکیک و جدا سازی کمیسیون تخصصی ورزشی از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در شورای اسلامی شهر سمنان باعث شده تا موضوعات ورزشی شهر به صورت جدی تر رصد و پیگیری شود و اقدامات ورزشی با استفاده از حضور و ابراز نظرات تخصصی کارشناسان و پیشکسوتان ورزشی در جلسات شهرداری و شورا صورت بگیرد که این مهم در راستای تاکید بر حقوق شهروندی است.

برزگر افزود: در حال حاضر سه خانه ورزشی محله‌ای در سطح شهر سمنان و در سه محله (فرهنگ، محلات و زاوقان) قرار دارند که این خانه‌های ورزشی با پوشش تمامی رشته‌های ورزشی در تمام مدت هفته در اختیار شهروندان است و از خدمات آن بهره می‌برند.

وی افزود: خانه‌های ورزشی محله‌ای به صورت رایگان در اختیار متولیان امر قرار گرفته است و آنها بر اساس نرخ‌های اعلام شده توسط شورای شهر که سالیانه به تصویب می‌رسد، حق الزحمه ای با نرخ کم جهت برطرف نمودن هزینه‌های مالی مجموعه از قبیل تأسیسات، برنامه‌های ورزشی و امور مربوط به همان مجموعه می‌شود.

وی در خصوص گسترش فضای ورزشی شهروندی در سال ۹۹ گفت: مجموعه ورزشی نشاط در مسکن مهر و احداث سه زمین چمن مصنوعی در محله‌های چهارصد دستگاه، شهرک روزیه و جنب مسجد الزهرا شهرک تعاون بخشی از اقدامات سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری سمنان در راستای گسترش فضای ورزشی شهر بوده است

برزگر در ارتباط با مطالبه شهروندان در خصوص احداث زمین مینی گلف و اسکیت در شهر سمنان گفت: عملیات احداث زمین مینی گلف در مجموعه پارک سیمرغ (سمینا) شهر سمنان به اتمام رسیده است و در ابتدای سال جاری آماده بهره برداری است همچنین در خصوص زمین اسکیت تفاهم نامه‌ای با هیئت اسکیت استان امضا شده تا دو قسمت از مجموعه نشاط پارک سیمرغ به علاقه مندان این رشته ورزشی در سمنان اختصاص داده شود و به زودی عملیات آسفالت و فنس کشی آن آغاز می‌شود.

وی در خصوص رویکرد ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در سال ۱۴۰۰ گفت: ادامه بهره برداری از اماکن ورزشی در سال آینده و ترمیم و بازسازی اماکن ورزشی که نیاز به ترمیم دارند و احداث چند خانه ورزشی محله‌ای و چند زمین چمن مصنوعی دیگر نیز در دستور کار سال آینده این سازمان است.

کد خبر 482143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.