انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری احداث تاسیسات فاضلاب ۲۵ روستای استان اصفهان

قرارداد سرمایه گذاری احداث تاسیسات فاضلاب ۲۵ روستای استان اصفهان میان شرکت ذوب آهن و شرکت آبفای استان اصفهان منعقد شد.

به گزارش ایمنا، هاشم امینی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور اجرای تأسیسات فاضلاب در روستاها با سرمایه گذاری بخش خصوصی عملیاتی شد، اظهار کرد: این پروژه با سرمایه گذاری شرکت ذوب آهن اصفهان به روش بیع متقابل به مبلغ ۲۸۹ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: به دنبال انعقاد این تفاهم نامه ۲۵۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در ۲۵ روستا و توسعه تصفیه خانه فولادشهر اجرایی می‌شود.

امینی گفت: در چند سال اخیر بالغ بر ۲,۶۶۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه توسعه و احداث تأسیسات فاضلاب در سطح استان اصفهان انجام گرفت.

مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به روش‌های مختلف سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش فاضلاب در استان افزود: ۱,۱۹۰ میلیارد تومان به روش بیع متقابل، ۱,۴۰۰ میلیارد تومان در قالب فایناس خارجی و ۴۶ میلیارد تومان فایناس داخلی برای ایجاد زیر ساختهای تأسیسات فاضلاب در استان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شد.

وی با اشاره به جمعیت تحت پوشش این طرح تصریح کرد: با اجرای تأسیسات فاضلاب در ۲۵ روستای فلاورجان جمعیتی بالغ بر ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات شبکه فاضلاب بهره مند می‌شوند که این امر تأثیر بسزایی در ارتقای بهداشت عمومی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی دارد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه به دلیل مجاورت فلاورجان با رودخانه زاینده رود، احداث تأسیسات فاضلاب در روستاهای آن ضروری است، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی تأسیسات فاضلاب در روستاهای فلاورجان در دستور کار قرار گرفت که این مهم با سرمایه گذاری بخش خصوصی مهیا شد.

امینی با بیان اینکه استان اصفهان همواره در زمینه راه اندازی تأسیسات فاضلاب در کشور پیشتاز بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۲ تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری قرار دارد، ۸۱۳۲ کیلومتر طول شبکه فاضلاب، ۴۸۵ کیلومتر طول خطوط انتقال فاضلاب و نیز تعداد انشعابات نصب شده فاضلاب ۶۹۵ هزار و ۲۶۸ فقره در استان اصفهان است که این امر بیانگر پیشرو بودن اصفهان در اجرای در تأسیسات فاضلاب در کشور است.

کد خبر 482052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.