۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
نصب ۳۰ المان نوروزی در ملایر

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ملایر گفت: در راستای اجرای طرح استقبال از بهار، بیش از ۳۰ المان نوروزی در نقاط مختلف شهر نصب شد که برخی از المان‌های مربوط به سال‌های قبل، تعمیر و دوباره مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، مهدی بهرامی اظهار کرد: المان خانواده یکی از زیباترین المان‌های شهر است که در بلوار سیف‌الدوله و در راستای تکریم جایگاه رفیع خانواده در آستانه نوروز نصب شد.

وی افزود: المان‌های نوری دست و گل، دست و پروانه، هفت‌سین نوری، ساعت تحویل سال، درخت و آدمک نوری، تخم مرغ، تونل نوری، اسب و کالسکه، سیب نوری، بالن، المان شهر جهانی انگور، آدمک و قاصدک، المان منبت، هفت‌سین قو، جام هفت‌سین، پیرمرد و پیرزن، دخترک و جعبه کادو و نصب استندهای فلزی از جمله المان‌های نوروزی نصب شده در سطح شهر است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر تصریح کرد: نصب این المان‌ها به مناسبت ایام نوروز در سطح شهر، علاوه بر طراوت بخشیدن به فضای بصری شهر، به تزریق لطافت در معابر شهری و وارد کردن هنر در زندگی روزمره شهروندان کمک می‌کند.

بهرامی با اشاره به اجرای طرح گل‌کاری بهاره بوستان‌های سطح شهر از گل‌های بنفشه، شب بو و همیشه‌بهار خاطرنشان کرد: در این راستا بالغ بر ۱۵ هزار گلدان گل شب‌بو و سه میلیون و ۷۰۰ هزار نشاء گل بنفشه کاشته شد.

وی همچنین واکاری و تکمیل گل‌های دائمی، سم‌پاشی درختان‌، تعویض شیرآلات سرویس‌های بهداشتی، رنگ‌آمیزی وسایل ورزشی، رفع نقص آبنماهای بوستان‌ها و میادین، نظافت و پاکسازی بلوارها و ورودی‌های شهر را از دیگر اقدامات این سازمان در راستای اجرای طرح استقبال از بهار اعلام کرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر گفت: علاوه بر این پنج هزار متر ریسه پرچمی خریداری و در سطح شهر و ورودی‌های شهر نصب شده است.

بهرامی با اشاره به کاشت پنج هزار اصله نهال تا پایان سال در سطح شهر ادامه داد: تاکنون ۶ هزار اصله نهال در جنگل پیامبر اعظم (ص) کاشته شده است و جنگل بام ملایر نیز به میزان ۱۰ هکتار توسعه یافت.

وی نقاشی ۱۵ هزار مترمربع از دیوارهای مخدوش شهر و ۲ هزار و ۱۰۰ متر نقاشی دیواری را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: در راستای ساماندهی پارک‌ها و فضای سبز شهری، ۶۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی پارک چمران و برای ایمن‌سازی پارک سیفیه ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر با بیان اینکه ایمن‌سازی پارک کوثر نیز در دست اقدام است، به احداث پارک شقایق با ۱۸ هزار مترمربع مساحت و دومین پارک بانوان ملایر در ۳۰ متری شهید تاجوک با ۶ هزار مترمربع مساحت در راستای توسعه فضای سبز شهری ملایر اشاره کرد.

بهرامی با اشاره به تجهیز پارک‌ها و درختان بلوارهای و فضای سبز شهری به شبکه آبیاری نوین اضافه کرد: با توسعه پارک‌ها و جنگل‌کاری، سرانه فضای سبز شهری ملایر از ۱۹ مترمربع به ۲۱ مترمربع افزایش یافت که از این نظر ملایر در جایگاه خوبی قرار دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر ادامه داد: در سال‌های گذشته طراحی، ساخت و نصب بیش از ۶۰ المان نوروزی در ایام نوروز انجام شده است

منبع: ایرنا

کد خبر 482023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.