بورس امروز چهارشنبه ۲۷ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

شاخص کل بازار رشد ۱.۳% و شاخص هم وزن رشد ۴۳ % را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۶۷.۸۵۹ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۷.۶ میلیارد برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _چهارشنبه ۲۷ اسفند ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: شاخص کل بازار بورس امروز با رشد خوب ۱۷.۱۸۲ واحدی به سطح ۱.۳۰۷.۶۵۷ واحد رسید و یک روز مثبت دیگر را در کارنامه معاملاتی خود ثبت نمود شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱.۸۶۲و احدی نسبت به روز چهارشنبه در سطح ۴۳۹.۷۹۵و احد قرار گرفت. شاخص کل بازار رشد ۱.۳% و شاخص هم وزن رشد ۴۳ % را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۶۷.۸۵۹ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۷.۶ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۱۶۲ واحدی به سطح ۱۷.۹۹۰ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۴۹۹.۵۸۳ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۲.۰۸۴ میلیارد برگه سهم بود.

افزایش جذابیت نفت ایران در بازار جهانی

بلومبرگ: صادرات نفت و میعانات گازی ایران به چین تا سطح ۱ میلیون بشکه در روز افزایش داشته است. بالا رفتن قیمت نفت باعث جذابیت نفت صادراتی ایران شده و این نفت در حال جایگزین شدن نفت نروژ، آنگولا و برزیل در بازار چین است.

نگاهی به گروه پالایش فرآورده‌های نفتی

بورس امروز چهارشنبه ۲۷ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

نگاهی به صندوق سرمایه گذاری قابل معامله پالایش یکم

بورس امروز چهارشنبه ۲۷ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

این صندوق در حال حاضر به ازای هر واحد از خود ۸۲.۲۵۹ ریال دارایی دارد. این صندوق با قیمت ۱۰۰.۰۰۰ ریال عرضه شد و پس از آن با درگیر شدن در بخش اصلاح بازار گروه‌های پالایشی نیز اصلاح انجام داده لذا این صندوق نیز افت ارزش را تجربه کرد.

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان درباره تعیین نرخ گاز مصرفی واحدهای تولیدی سیمان برابر با ۱۰ درصد نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در سال آینده گفت: هنوز نرخ گاز پتروشیمی‌ها به‌طور دقیق مشخص نشده است. با این وجود، چنانچه نرخ گاز واحدهای سیمانی در سال آینده افزایش یابد، شاهد رشد نرخ تمام‌شده تولید این محصول خواهیم بود.

شاخص‌های بازار نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تأثیر نگرانی‌ها نسبت به وضعیت تقاضا در اروپا و امیدها نسبت به بهبود فعالیت پالایشگاهی در آمریکا تقویت شد، مسیرهای متفاوتی پیدا کردند.

بهای معاملات نفت برنت هفت سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۶۸ دلار و ۳۲ سنت رسید در حالی که ابتدای معاملات ۳۲ سنت افزایش داشت. روند معاملات روز چهارشنبه نوسانی بود و شاخص‌ها در معاملات بازار آسیایی بین محدوده منفی و مثبت در تغییر بوده‌اند. بازار در چند روز گذشته که کشورهای اروپایی بیشتری تزریق واکسن‌های کووید ۱۹ را به دلیل نگرانی از عوارض جانبی جدی آنها متوقف کرده اند، روند کاهشی پیدا کرده است چرا که اتفاق مذکور به معنای تأخیر در روند احیای تقاضا قلمداد شده است

مجمع افزایش سرمایه فاراک

در روز جاری مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ماشین سازی اراک با حضور ۵۴ درصدی صاحبان سهام به منظور تصویب افزایش سرمایه این شرکت برگزار شد.

طی این جلسه قاسمی مدیر مالی شرکت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت پرداخت و گفت: هدف از این افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی شرکت است. همچنین استفاده از شرایط و مزایای مقرر در ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی شرکت است. همچنین تأمین سرمایه در گردش برای اجرای پروژه‌های پتروشیمی سیراف و دنا از دیگر اهداف این افزایش سرمایه است. منابع افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران به مبلغ ۶ هزار و ۲۸۶ میلیارد و ۵۴۷ میلیون و ۹۷۸ هزار میلیارد ریال و الباقی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صرفاً طبقه زمین است. در قرارداد بین ماشین سازی اراک و شرکت‌های دنا و سیراف انرژی مبلغ قرارداد برای هر دو پتروشیمی معادل ۶۳ میلیون یورو است. این دو پروژه هر دو پتروشیمی بوده و با عنایت به ترم پرداخت خاص پروژه به صورت ۲۵ درصد پیش پرداخت و ۷۵ درصد در انتهای پروژه پس از تحویل تجهیزات شرکت ماشین سازی اراک برای تأمین سرمایه در گردش به جهت تأمین مواد اولیه پروژه شامل مواد خام و نیمه ساخته و تجهیزات و ماشین آلات جدید مورد نیاز برای اجرای پروژه پس از بررسی روش‌های مختلف تأمین سرمایه افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران را در دستور کار قرار داد.(همفکران)

نگاهی به کدال

پیشنهاد افزایش سرمایه قشرین

پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان - نماد: قشرین

موضوع: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه

با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب ۱۳۹۵/۰۷/۱۷ هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ ۹۶۵,۰۷۲,۵۵۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲,۵۹۵,۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی که در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۶ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می‌گردد.اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقباً اطلاع رسانی می‌گردد.

موافقت با افزایش سرمایه شرکت همراه

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه شرکت ارتباطات سیار ایران - نماد: همراه (ذهمراه)

موضوع: اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره

با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب ۱۳۹۵/۰۷/۱۷ هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار) به پیوست اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی سازمان حسابرسی) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۱ هیئت مدیریت شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۱۹,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۵۵,۲۹۳,۱۲۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی و استفاده از فرصت قانونی ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی ارائه می‌گردد.

آگهی ثبت افزایش سرمایه شرکت بیمه سامان - نماد: بساما (بسامان)

موضوع: آگهی ثبت افزایش سرمایه

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵ و صورتجلسه هیئت مدیره مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۰۲ افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ ۱,۷۵۰,۵۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۲,۰۵۵,۰۱۹ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۲۰۴,۵۱۹ میلیون ریال، از محل اندوخته مبلغ ۱۰۰,۰۰۰ میلیون ریال،) در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس تهران

بورس امروز چهارشنبه ۲۷ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

نمادهای پر تراکنش در بازار بورس تهران

بورس امروز چهارشنبه ۲۷ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

بیشترین سطح عرضه و تقاضا در بازار بورس تهران

بورس امروز چهارشنبه ۲۷ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

بیشترین تأثیر در شاخص کل فرابورس ایران

بورس امروز چهارشنبه ۲۷ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

نمادهای پر تراکنش در بازار فرابورس ایران

بورس امروز چهارشنبه ۲۷ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

بیشترین سطح عرضه و تقاضا در بازار فرابورس ایران

بورس امروز چهارشنبه ۲۷ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

نقشه بازار بر اساس ارزش معاملات به تفکیک صنایع

بورس امروز چهارشنبه ۲۷ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

کد خبر 481917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.