نوسازی آبنمای ورودی بازار قیصریه

مدیرمنطقه سه شهرداری اصفهان گفت: این منطقه با نزدیک شدن به نوروز باستانی و تمرکز حجم گسترده‌ای از شهروندان و گردشگران در میدان امام (ره) و چهارباغ عباسی با انجام عملیات نورپردازی و گل‌کاری گسترده همچنین سایر خدمات نوروزی با هزینه ۲۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به استقبال بهار می‌رود.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هرساله شاهد تمرکز حضور شهروندان و گردشگران در چهارباغ عباسی و میدان امام (ره) به عنوان دو مکان مهم مرکز شهر هستیم.

وی تصریح کرد: هر چند به دلیل محدودیت‌های کرونایی حضور گردشگران با کاهش چشمگیری مواجه شده است، اما نباید از خدمت‌رسانی به شهروندان و ایجاد شور و نشاط اجتماعی غافل ماند؛ بدین منظور این منطقه اقداماتی را در دو مکان نامبرده انجام داده و علاوه بر آن در سطح منطقه چینش نمادی تعداد چهار سفره هفت سین را انجام داده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به خدمات انجام شده در میدان امام (ره) اظهار کرد: نوسازی با کاشی‌کاری و رنگ‌کاری و نورپردازی آبنمای ورودی بازار قیصریه با کاهش ارتفاع آن به منظور ایمن‌سازی و نوسازی پمپ و تأسیسات آبنما و اصلاح تاسیسات موتورخانه از جمله اقدامات انجام شده است.

وی افزود: با توجه به کاهش مصرف انرژی در نورپردازی این میدان تاریخی، عملیات تعویض ۲۱۰ پروژکتور گازی کم مصرف رواق‌های این میدان اصلاح شده است.

کارگر گفت: در راستای اتمام عملیات عمرانی در محور چهارباغ عباسی و ادامه روند ساماندهی دو گذر آمادگاه و سید علیخان منتهی به این محور اقداماتی شده است از جمله نصب مبلمان شهری محور میانی و کاشت بیش از ۴۲ هزار بوته گل شب بو و گل‌های شمعدانی، همیشه بهار، بنفشه و سایر گل‌های شاداب زیبایی و طراوتی مضاعف در چهارباغ عباسی ایجاد کرده است.

وی گفت: با توجه به سنت دیرینه ما ایرانی‌ها، اجرای نمادین تعداد چهار سفره هفت سین در سطح منطقه در نظر گرفته شده است، علاوه بر آن عملیات رنگ‌کاری جدول‌ها، موانع ترافیکی، تجهیزات شهری، آبنماها و گل‌کاری در سطح منطقه با هزینه کل ۲۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال انجام شده است.

کد خبر 481909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.