امام جمعه اصفهان: شهرداری برای احداث سالن گلستان شهدا همت و سخاوت داشت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: انصافاً شهرداری برای احداث سالن اجتماعات گلستان شهدا زحمات زیادی را متحمل شد و ده‌ها میلیارد تومان برای آزادسازی و اجرای آن هزینه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد امروز _چهارشنبه ۲۷ اسفند ماه_ در آئین بهره برداری از سالن اجتماعات گلستان شهدا همزمان با میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار کرد: اقدامات و فعالیت‌های مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان را در جاهای دیگر نیز شاهد بودیم به همین جهت وقتی که به منطقه شش منتقل شد به ساخت سالن اجتماعات گلستان شهدا امیدوار شدم.

وی با بیان اینکه بهتر است سقف سالن اجتماعات گلستان شهدا با طراحی که نمایانگر هنر اصفهان است مزین شود، افزود: باید کاری کنیم که سالن اجتماعات گلستان شهدا مکانی دیدنی برای هنر اصفهان باشد؛ سقف سالن باید با ارتفاع بیشتر و دارای گچ‌بری باشد حتی اگر قرار باشد در قسمت‌هایی ستون ایجاد شود قطعاً شدنی است.

وی تصریح کرد: درب‌های سالن اجتماعات باید چوبی و دارای طرح‌های متناسب با فرهنگ و هنر اصفهان باشد؛ همچنین سالن زیرین این مجموعه نیز باید دارای تهویه هوای مناسب باشد؛ البته نقشه‌ها از قبل طراحی شده بود و احداث اینگونه پروژه ربطی به مدیر منطقه شش شهرداری ندارد.

طباطبایی نژاد ادامه داد: انصافاً شهرداری برای احداث سالن اجتماعات گلستان شهدا زحمات زیادی را متحمل شد و ده‌ها میلیارد تومان برای آزادسازی و اجرای آن هزینه و تلاش کرد رضایت مردم را در انجام آزادسازی‌ها جلب کند که خوشبختانه فرد ناراضی هم در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: قرار بود این پروژه توسط شهرداری، استانداری و بنیاد شهید احداث شود، اما بنیاد شهید و استانداری پولی در اختیار نداشتند بنابراین با توجه به اینکه شهرداری پول، همت و سخاوت را داشت موفق به تحقق پروژه شد که امیدواریم تجهیزات آن از جمله سیستم صوت و فرش هم به زودی مهیا شود.

امام جمعه اصفهان پیشنهاد تهیه فرش مورد نیاز پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا را به بنیاد شهید داد و تأکید کرد: پیشنهاد می‌کنم بنیاد شهید یک حساب بانکی افتتاح و شماره آن را در نماز جمعه و رسانه‌ها اعلام کند تا مردم با اهدای مبالغی که تمایل دارند، در تأمین فرش این پروژه سهیم شوند؛ همه باید در تأمین امکانات محلی که متعلق به شهدا است شریک باشند.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: تخت فولاد به عنوان یکی از بزرگترین قبرستان‌های شیعه در جهان باید مورد توجه قرار گیرد و اطراف گلستان شهدا نیز با نرده گذاری مناسب این جایگاه که در واقع حرم شهدا است، زیباسازی شود.

کد خبر 481838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.