ایران به سرویس ثبت الکترونیکی اظهارنامه بین‌المللی علائم تجاری ملحق شد

جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین کشور در آسیا و خاورمیانه و دوازدهمین کشور در دنیا به سرویس ثبت الکترونیکی اظهارنامه بین المللی علائم تجاری ملحق شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ذبیح الله خدائیان در پیامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در سایه تلاش‌ها و همکاری‌های مشترک مدیران و کارشناسان سازمان جهانی مالکیت معنوی و مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت، به عنوان اولین کشور در آسیا و خاورمیانه و دوازدهمین کشور در دنیا به سرویس ثبت الکترونیکی اظهارنامه بین المللی علائم تجاری (مادرید) ملحق شده است، گفت: با این اقدام عملاً امکان دسترسی الکترونیکی به این سرویس برای تمامی متقاضیان ایرانی ثبت بین المللی علائم تجاری در دنیا و نیز متقاضیان فارسی زبان سایر کشورها فراهم شده است.

وی با تأکید بر اهمیت حمایت از حقوق مالکیت‌های معنوی به عنوان یکی از اساسی‌ترین مسائل زیربنایی سیاست‌های نوین اقتصادی و ابزاری مهم برای رونق تجاری به ویژه در کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپ ها افزود: اینگونه مالکیت‌ها از جمله با ارزش‌ترین دارایی‌ها محسوب می‌شود و بر این اساس، علاوه بر اهتمام نسبت به روزآمد نمودن قوانین و مقررات داخلی، الحاق به کنوانسیون‌های بین المللی ثبت و حمایت از مالکیت صنعتی و ارتقا آگاهی‌های عمومی و خصوصی از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال‌های اخیر، در دوره جدید مدیریت قوه قضائیه نیز، توسعه خدمات الکترونیکی، استفاده از فناوری‌های نوین، هوشمندسازی سامانه‌ها، استفاده از هوش مصنوعی در جستجوی سوابق و تسهیل ارائه خدمات به فضای کسب و کار خاصه شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ ها در رئوس برنامه‌های تحولی قرار گرفته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: راه اندازی این سرویس بین المللی در موازات و تکمیل خدمات الکترونیکی داخلی ثبت مالکیت‌های صنعتی که در سال‌های اخیر به طور کامل محقق و اجرایی گردیده و خوشبختانه توانسته است در شرایط سخت کرونایی از توقف ارائه خدمات به صاحبان کسب و کار جلوگیری و امکان بهره مندی از ظرفیت‌های دورکاری کارشناسان مربوط را فراهم آورد، گام بزرگی در جهت سهولت دسترسی عادلانه و منصفانه به نظام جهانی حمایت از مالکیت‌های معنوی خواهد بود.

رتبه چهارم ایران بعد از چین، آمریکا و ژاپن در درخواست ثبت علائم بر اساس طبقه بندی

"دیوید مولس"، مدیر ارشد بخش سیستم مادرید سازمان جهانی مالکیت معنوی در این مراسم با تقدیر از حمایت‌های رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشورمان و اقدامات صورت گرفته در مرکز مالکیت معنوی این سازمان در زمینه راه اندازی پروژه گفت: تجربه مثبت ما در همکاری با جمهوری اسلامی ایران و درخواست بالای ثبت علامت تجاری در ایران که سالانه بیش از ۴۰۰ هزار طبقه علامت تجاری از این کشور فایل می‌شود، ما را در اجرای این پروژه تشویق کرد و نقطه شروع پروژه بود.

وی افزود: ایران رتبه چهارم جهان را بعد از چین، آمریکا و ژاپن در درخواست ثبت علائم بر اساس طبقه بندی را دارد که جایگاه بسیار مناسبی است.

مدیر ارشد بخش سیستم مادرید سازمان جهانی مالکیت معنوی ادامه داد: نظام مادرید برای کمک به متقاضیان ثبت علامت در خارج از کشور بسیار سیستم مناسبی است و جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۳ به عضویت نظام مادرید درآمده و از آن موقع بعضی از شرکت‌های بزرگ ایرانی از این سیستم برای ثبت بین المللی علامت تجاری خود استفاده کرده‌اند.

وی افزود: استفاده از این سیستم همچنین موجب شده تا شرکت‌های بین‌المللی بتوانند به بازار ایران وارد شوند و البته ایران در آینده نیز به علت افزایش تعداد کشورهای عضو، بیشتر از مزایای این سیستم بهره مند خواهد شد.

"دیوید مالس" اظهار کرد: نظام ثبت الکترونیک مادرید یک سیستم کاملی است تا اظهارنامه‌های بین‌المللی علائم تجاری بدون نیاز به مراجعه یا استخدام وکیل و با حداقل اشتباهات و به صورت دقیق‌تر به ثبت برسد.

امکان ارائه خدمات به زبان فارسی در سیستم مادرید فراهم شده است

محمد حسن کیانی رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این مراسم با اعلام اینکه امکان ارائه خدمات به زبان فارسی در سیستم مادرید فراهم شده است گفت: سامانه e-filing مادرید فرصت مناسبی را در اختیار مالکان ایرانی علائم تجاری و فارسی زبانان در سراسر دنیا قرار می‌دهد تا با صرف کمترین هزینه و زمان و با بالاترین دقت نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های خود اقدام کنند.

وی افزود: امکان بازیابی اطلاعات ثبت اولیه علامت تجاری از طریق پایگاه داده داخلی کشور مربوط وایپو بر اساس شماره اظهارنامه یا شماره ثبت علامت و البته بدون نیاز به ورود مجدد تمامی اطلاعات؛ یکپارچگی و نظم در آرشیو مستندات مربوط و امکان انجام مکاتبه الکترونیک با وایپو در خصوص اخطارهای رفع نقص و در نتیجه سرعت بخشیدن به فرایند رسیدگی، از جمله ویژگی‌های مهم این سرویس است که برای متقاضیان و کارشناسان بخش مادرید حائز اهمیت است.

کیانی گفت: کاربران فارسی زبان سراسر دنیا می‌توانند به سهولت نسبت به انتخاب فهرست کالاها و خدمات خود به زبان فارسی اقدام کنند.

کد خبر 481739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.