میلان پیشرو مناطق ۱۵ دقیقه‌ای در ایتالیا

جنبش شهرهای خودکفا، که در آن ساکنان می‌توانند با حداکثر ۱۵ دقیقه پیاده‌روی از تمام امکانات مورد نیاز خود بهره‌مند شوند، این بار در کلانشهر میلان ایتالیا در حال ظهور است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اعضا شورای شهر میلان کنفرانسی آنلاین برگزار کردند تا در مورد مزایای شهرک‌های خودکفا به گفتگو بپردازند. در پایان جلسه، همگی به این نتیجه رسیدند که میلان نیز باید به محله‌های کوچکی با تمام امکانات تقسیم شود تا همه مردم بتوانند با ایمنی کامل و از طریق تردد پاک، نیازهای خود را در نزدیکی محل سکونتشان برآورده کنند. مقامات میلانی با مشورت یکدیگر قرار شده از مدل‌های شهرک‌های خودکفا در پاریس فرانسه و بعضی از شهرهای سوئدی بهره گیرند و از این طریق، پایداری شهر را در آینده فراهم آورند.

میلان پیشرو مناطق ۱۵ دقیقه‌ای در ایتالیا

شهرک‌های ۱۵ دقیقه‌ای میلان قرار است از امکاناتی نظیر مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات، بانک‌ها، فضاهای عمومی، مراکز تجاری، مراکز فرهنگی و سایر مکان‌های عمومی برخوردار باشد تا نیاز شهروندان به سپری کردن مسیرهای طولانی برای برطرف کردن نیازهای روزمره خود را برآورده کند. بدیهی است که رسیدن به این هدف به راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود و مستلزم به کار گیری استراتژی‌هایی کارآمد برای باز طراحی شهر است. در همین راستا، مقامات اعلام کرده‌اند که مراکز اداری را به صورت چند منظوره طراحی خواهند کرد؛ به این صورت که هر سازه ممکن است برای چند مرکز اداری مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار میلان ادعا کرده است که تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا پروژه فوق را پیاده‌سازی و این شهر را به اولین نقطه ایتالیا در اتخاذ الگوی شهرک‌های خودکفا تبدیل کند. البته طراحی دوباره شهر با چالش‌های زیادی رو به رو خواهد بود، اما مقامات ادعا کرده‌اند که تحت حمایت کمک‌های مالی اتحادیه اروپا، پروژه خود را با موفقیت تمام به پایان خواهند رساند و میلان را در لیست پایدارترین شهرهای جهان قرار خواهند داد.

میلان پیشرو مناطق ۱۵ دقیقه‌ای در ایتالیا

کد خبر 481723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.