بورس امروز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۸۰.۶۴۲ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۸.۳ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۳۵۷ واحدی به سطح ۱۷.۸۲۷ واحد رسید

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _سه‌شنبه ۲۶ اسفند ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: شاخص کل بازار بورس امروز با رشد بسیار خوب و خیره کننده ۳۶.۳۰۹ واحدی به سطح ۱.۲۹۰.۵۲۲و احد رسید و یک روز مثبت دیگر را در کارنامه معاملاتی خود ثبت نمود این رشد شیرین پس از این اصلاح سنگین بازار نوید روزهای خوب معاملاتی را در سال آینده می‌دهد شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۳.۰۸۶ واحدی نسبت به روز چهارشنبه در سطح ۴۳۷.۹۲۶و احد قرار گرفت، و شاخص کل بازار رشد ۲.۹% و شاخص هم وزن رشد ۷۱/% را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۸۰.۶۴۲ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۸.۳ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۳۵۷ واحدی به سطح ۱۷.۸۲۷ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۱۵۴.۸۳۴ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۲.۰۸۴ میلیارد برگه سهم بود.

ثبت رکوردهای جدید در فولاد مبارکه اصفهان

در واپسین روزهای سال، فولاد مبارکه اصفهان موفق به ثبت رکورد تولید سالیانه ۱ میلیون و ۳۷۲ هزار تن در واحد تاندم مداوم نورد سرد شد و با عبور از رکورد یک میلیون و ۳۷۰ هزار تن سال ۹۸، تا پایان سال به رقم ۱ میلیون و ۳۹۰ هزار تن دست خواهد یافت. همچنین در تولید سالیانه محصول قلع اندود درخط نورد دو قفسه‌ای با تولید ۱۳۴ هزار تن رکورد جدیدی به ثبت رسید که نسبت به رکورد قبلی در سال ۹۸ به میزان ۱۱ هزار تن افزایش داشته است. همچنین در ادامه ثبت رکوردهای پیاپی تولید، خطوط باکس آنیلینگ نورد سرد نیز تاکنون از رکورد تولید سالیانه قبلی خود به میزان ۱ میلیون و ۱۵۲ هزار تن و خط تمپر میل نیز از رکورد تولید قبلی خود به میزان ۱۲۳ هزار تن عبور کرده است.

بازگشایی نماد فولاد مبارکه اصفهان پس از مجمع عمومی فوق‌العاده

بورس امروز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

اعلام نحوه پرداخت سود سهام عدالت به سهامداران

مطابق مصوبه شورای عالی بورس سود قابل تقسیم شرکت‌های سهام عدالت از محل عملکرد سال مالی منتهی به ١٣٩٩.٠۶.٣١ که مجامع آن‌ها ددر سال ٩٩ برگزار شده است، توسط شرکت سپرده گذاری تجمیع شده و بین مشمولین سهام عدالت توزیع می‌شود.

سود سهام سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کردند توسط شرکت سپرده گذاری تجمیع و در دو مرحله به حساب آن‌ها واریز می‌گردد. سود سهام سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند نیز در صورتی پرداخت می‌شود که سهام خود را تا تاریخ ٢٣ اسفند ماه یه فروش نرسانده باشند.

بورس امروز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

شستا در انتظار تجدید ارزیابی دارایی‌ها

رضوانی فر، مدیرعامل شستا در مورد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها: تا دو ماه دیگر گزارشات نهایی خواهد شد.

شستا دارای کسب بالاترین بازدهی در بین صنایع است. سهام شستا ۸۶ درصد متعلق به تأمین اجتماعی است و ۱۱ درصد نیز متعلق به سهامداران است. شرکت مجموعه در ۸ حوزه فعالیت می‌کنند؛ از این تعداد ۷۲ شرکت بورسی است که برابر با ۴۳ درصد است. در مهرماه سود خالص شرکت اصلی ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است که این سود در پایان بهار به ۲ برابر خواهد رسید. در کاهش شرکت‌های زیان ده این تعداد را از ۴۴ شرکت به ۸ شرکت رسانده ایم که این تعداد نیز در ۱۴۰۰ به صفر خواهد رسید. بیشتر از ۸۶ درصد گزارش‌های شستا در سازمان حسابرسی مقبول است که فاصله زیادی با سایر شرکت‌ها دارد. فروش تجمعی شرکت‌های مدیریتی شستا از ۷۰ هزار به ۱۱۰ هزار و سود خالص این شرکت‌ها از ۲۶ هزار به ۴۶ هزار میلیارد تومان رسیده است که رشد ۱۱۰ درصدی سود خالص را نشان می‌دهد. افزایش سرمایه ۷۷.۵ درصدی مورد نظر این مجمع ابتدا از افزایش سرمایه شرکت‌های زیرمجموعه‌های خود یعنی صبا تأمین و صدر تأمین از سال ۹۸ آغاز شده است. در یکم بهمن ۹۹ تائید گزارش بازرس و حسابرس برای این افزایش سرمایه گرفته شد و پس از ۱۸ روز مجوز از سازمان بورس نیز اخذ شد. در آینده نیز همان مسیر گذشته طی خواهد شد و با افزایش سرمایه زیرمجموعه‌ها به شرکت‌های مدیریتی و اصلی خواهیم رسید و بعد به شستا خواهیم رسید.پروژه فناوران به ارزش یک و ۲ میلیارد یورو آغاز شده است و در بارز ۵ طرح توسعه داریم .۱۳۰ هزار تن در سال جاری تولید لاستیک داشته ایم. افزایش سرمایه ۷۷.۵ درصدی صرف اتمام پروژه‌ها خواهد شد. افزایش سرمایه تاپیکو به دلیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس و لزوم اصلاح ساختار مالی این مجموعه فعلاً به تعویق افتاده است. عرضه ستاره خلیج فارس به این دلیل است که جلسه پذیرش برگزار شد و بخش عمده ای از شروط در حال تأمین نظر بورس است. عرضه اولیه ۴ مجموعه نهایی شده است که لطیف، سیمان آبیک، سرمایه گذاری، آنتی بیوتیک سازی، رایتل و …نهایی شده و یا در حال پیگیری است.(همفکران)

بانک مرکزی اقدام به اعلام نرخ تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی برای پایان سال مالی ۹۹ کرد که طبق آن ۱۲.۹ هزار تومان برای هر یورو و ۱۱ هزار تومان برای هر دلار بوده و همان نرخ تسعیر مقرر برای میان دوره‌ای منتهی به شهریور سال جاری است

بورس امروز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس تهران

بورس امروز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

نمادهای پر تراکنش در بازار بورس تهران

بورس امروز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

بیشترین سطح عرضه و تقاضا در بازار بورس تهران

بورس امروز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

بیشترین تأثیر در شاخص کل فرابورس ایران

بورس امروز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

نمادهای پر تراکنش در بازار فرابورس ایران

بورس امروز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

بیشترین سطح عرضه و تقاضا در بازار فرابورس ایران

بورس امروز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

نقشه بازار بر اساس ارزش معاملات به تفکیک صنایع

بورس امروز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

کد خبر 481701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.