انتخابات شوراهای شهر ۲۶ اسفند؛ آخرین اخبار، آمار و جزئیات

آخرین روز ثبت نام انتخابات شوراهای شهر در سراسر کشور از صبح امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آخرین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر از ساعت ۸ صبح امروز (سه‌شنبه) آغاز شد.

فرایند ثبت نام داوطلبان از ۸ صبح روز چهارشنبه، ۲۰ اسفند آغاز و طبق گفته دبیر ستاد انتخابات کشور، این زمان پس از ساعت ۶ عصر امروز تمدید نخواهد شد.

براساس آمار تجمیعی، روز گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر در سراسر کشور برای انتخابات شوراهای شهر ثبت‌نام کردند تا تعداد ثبت‌نام کنندگان از مرز ۲۵ هزار نفر نیز بگذرد.

بیش از نیمی از ثبت‌نام‌ها در محل فرمانداری انجام می‌شود با این حال به همه افرادی که تمایل به ثبت نام در انتخابات شوراها داشتند توصیه شد که در ساعات پیشرو با استفاده از تلفن همراه یا رایانه شخصی خود به پرتال وزارت کشور مراجعه و به سهولت ثبت‌نام کنند. موکول کردن ثبت‌نام به ساعات آخر روز، امکان اختلال در روند ثبت‌نام و قطعی نشدن فرایند آن را دنبال داشت.

بیشتر بخوانید:

با توجه به اینکه سه‌شنبه آخرین روز ثبت نام در انتخابات شوراها بود و مهلت ثبت نام تمدید نمی‌شد، هرچه به پایان مهلت قانونی ثبت‌نام نزدیک می‌شدیم، جمعیت بیشتری در ستاد انتخابات شهر تهران حضور پیدا می‌کردند.

همین امر باعث شد ثبت نام در فرمانداری‌ها تا ساعت ۲۰ و ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی، رایانه شخصی و دفاتر پیشخوان تا ساعت ۲۴ ادامه داشته باشد.

براساس آخرین اعلام دبیر ستاد انتخابات کشور، تا ساعت ۲۱ سه شنبه ۲۶ اسفندماه و هفتمین روز از مهلت یک هفته‌ای ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر، در سراسر کشور ۴۶ هزار و ۷۵۳ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، ۸۸ درصد به مردان و ۱۲ درصد به زنان اختصاص دارد.

کد خبر 481593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.