تمهیدات ویژه شهرداری سمنان برای مقابله با حوادث چهارشنبه سوری

معاون سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از آمادگی کامل نیروهای این سازمان در برابر حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد.

رضا رهایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان آتش نشانی مانند سنوات گذشته با تمامی ظرفیت نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات لازم، آمادگی کامل در برابر حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال در شهر سمنان را دارد.

وی با اشاره به دستور کار قرار گرفتن تمهیدات ویژه سازمان آتش نشانی برای چهارشنبه آخر سال، افزود: این تمهیدات شامل شناسایی مناطق پرخطر و جمع آوری لاستیک‌های فرسوده، ضایعات شاخ و برگ درختان و سایر مواد قابل اشتعال با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری سمنان و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری، در اختیار قرار دادن دستگاه اطفا حریق پودری برای مقابله با حوادث احتمالی به نیروی انتظامی، حراست شهرداری و…، بازدید و رفع معایب شیرهای هیدرانت سطح شهر، رفع نواقص احتمالی برای آماده به کار بودن خودروهای عملیاتی سازمان، انتشار پیام‌های هشدار دهنده در قالب پوستر، موشن گرافی و کلیپ در سطح فضای مجازی و نصب بنر هشدار دهنده در ارتباط با چهارشنبه آخر سال در سطح میادین شهر سمنان است.

معاون سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان آمار حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته را ۲۷ مورد برشمرد و گفت: با توجه به اطلاع رسانی صورت گرفته امیدواریم با مراعات نکات ایمنی توسط شهروندان، حوادث چهارشنبه آخر سال در شهر سمنان به عدد صفر برسد و در شب سال نو شاهد هیچ گونه حادثه‌ای نباشیم.

وی با توصیه به شهروندان برای بسته نگه داشتن پنجره منازل و اماکن مختلف در شب چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: بسته بودن در و پنجره‌ها باعث ایجاد مانع برای ورود مواد آتش‌زای حاصل از انفجار مواد محترقه و لوازم آتش بازی پرتاب شده شود.

رهایی خاطر نشان کرد: شهروندان در این ایام باید توجه داشته باشند تا هرگونه مواد آتش‌زا از جمله نفت و بنزین را از دسترس کودکان و نوجوانان دور نگه دارند و در صورت بروز آتش سوزی و هرگونه حادثه با حفظ خونسردی، بی درنگ کودکان و افراد مسن را از محل حادثه دور و با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و نشانی دقیق محل و نوع حادثه را اعلام کنند.

کد خبر 481505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.