مردم اجازه تضعیف «مردم‌سالاری» را ندهند

عضو شورای شهر تهران گفت: برخی سعی دارند انتخابات و نهادهای انتخاباتی در کشور را تضعیف کرده و مردم سالاری را در جامعه کمرنگ کنند اما این مردم هستند که به عنوان حافظان حق خود می‌توانند از این کمرنگ شدن جلوگیری کنند.

مجید فراهانی پس از ثبت‌نام در انتخابات دوره ششم شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: انتخابات شوراها نماد مشارکت مردم است و اگر اعتقاد داریم که کار مردم باید توسط خودشان باید انجام شود یکی از محل‌های تجلی این اتفاق شوراهای شهر و روستاست.

وی افزود: در شش اصل قانون اساسی مستقیماً به شوراها اشاره دارد اما پس از چند دهه که قانون شوراها در سال گذشته اجرا شده، شاهد هستیم که بحث‌های تخصصی، نظارتی و قانونگذاری‌های مناسب در شوراها اتفاق افتاد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: به‌طور مثال بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران که نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان است تدوین شد و در یک ماه توسط کمیسیون‌های شورا بررسی شد امروز هیئت تطبیق قوانین مستقر در فرمانداری تهران بدون ایراد این بودجه را تصویب کرد که در هفته جاری به تمام ارکان شهرداری ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: نقش شوراها در این حوزه مهم است زیرا در جامعه شاهد مشکلاتی هستیم که دلیل آن تحریم‌، کرونا و بی تدبیری‌ها است اما نباید با این اتفاقات مردم حق خود در انتخاب شدن و انتخاب کردن را از دست بدهند، مشارکت در انتخابات شوراها در بخش نامزدی و رأی دادن حق مردم است که این حق نباید پایمال شود.

فراهانی خاطرنشان کرد: برخی سعی دارند انتخابات و نهادهای انتخاباتی در کشور را تضعیف کرده و مردم سالاری را در جامعه کمرنگ کنند اما این مردم هستند که به عنوان حافظان حق خود می‌توانند از این کم‌رنگ شدن جلوگیری کنند.

کد خبر 481467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.