فردیس با کمبود سرانه فضای سبز مواجه است

معاون خدمات شهری شهرداری فردیس گفت: سرانه فضای سبز در این شهر برای هر نفر به دو متر مربع نمی‌رسد که این مقدار پایین است.

به گزارش ایمنا، حشمت عزیزی با بیان اینکه به منظور توسعه سرانه فضای سبز احیا عرصه‌های فضای سبز فردیس در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: از بهمن ماه سال جاری تاکنون حدود ۳۰ هزار اصله نهال در معابر عمومی شهر، خیابان‌ها کاشته شد که به زودی به ۴۰ هزار نهال افزایش می‌یابد.

عزیزی افزود: شهرداری فردیس بعد از انتزاع از شهرداری کلانشهر کرج متأسفانه شناسنامه فضای سبز نداشت تا مدیریت شهری بر اساس آن شناسنامه بتواند برای حفظ و نگهداری با پیمانکاران کار را پیش ببرد.

معاون خدمات شهری شهرداری فردیس گفت: شهر فردیس دارای ۱۵۲ هکتار عرصه فضای سبز، ۵۸ پارک در مجموع با مساحت ۵۷۷ هزار و ۸۵۰ مترمربع است.

وی خبر از راه‌اندازی مرکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب در ضلع جنوبی دیوار نیروگاه فردیس داد و افزود: سگ‌های محدود شهر بعد از جمع آوری به این مرکز منتقل شده و پس از عقیم سازی و پلاک گذاری رها می‌شوند.

عزیزی خاطرنشان کرد: امسال حدود ۱۲ ایستگاه پسماند خشک در محله‌های مختلف سطح شهر فردیس راه اندازی شد و مردم در ازای تحویل پسماند خشک، مواد شوینده دریافت می‌کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 481451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.