رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در هفته گذشته رعایت پروتکل‌های بهداشتی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته و این نگران کننده است، اگر ترددها افزایش پیدا کرده و کرونا چرخش پیدا کند، دستاوردهایی که بواسطه رعایت پروتکل‌ها و اجرای طرح شهید سلیمانی به دست آمد از بین می‌رود.

به گزارش ایمنا، سیما سادات لاری درباره وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور، اظهار کرد: مرگ و میر به علت کرونا در ۵۰ درصد استان‌های کشور صفر است و این به دلیل افزایش شناسایی بیماران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف مردم و اصناف و همچنین اجرای طرح‌هایی مانند طرح شهید سلیمانی است. اکنون شرایط ثبات نسبی، اما شکننده‌ای در زمینه کرونا داریم و نگران تعطیلات عید نوروز و سفرها هستیم.

وی ادامه داد: واکسن کرونا وارد کشور شده و تولید واکسن در کشور نیز در حال انجام است. از مردم می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و سفر نروند تا دچار خیز جدید بیماری نشویم و تعداد زیادی از هموطنان را از دست ندهیم. تاکنون واکسن‌های وارداتی مثل باهارات هند و واکسن اسپوتنیک روسی و واکسن سینوفارم چینی وارد شده و واکسن کرونا از سبد کوواکس نیز در هفته‌های آینده وارد می‌شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: نوسان مرگ و میر به علت کرونا در حال حاضر به علت فوتی‌هایی است که در خوزستان رخ می‌دهد و حتی استان‌های همجوار مثل کهگیلویه و بویراحمد هم در خطر هستند و روز شنبه هفته جاری مشاهده کردیم که گچساران هم دچار وضعیت قرمز شد.

لاری اظهار کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه محدودیت‌ها پیشنهاد دهنده است، اما تصمیم نهایی را ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ می‌کند. پیشنهاد وزارت بهداشت این است که مردم در ایام نوروز سفر نروند و مباحثی مانند قرنطینه بیماران جدی گرفته شود. محدودیت‌ها و جریمه‌ها بر اساس رنگ بندی شهرها اگر جدی گرفته شده و نظارت‌ها بیشتر باشد، وضعیت شهرهایی مانند تهران هم بهتر خواهد شد.

‌منبع: ایرنا

کد خبر 481365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.