موج سوم کرونا در کدام کشورها شیوع یافته است؟

موج سوم کرونا در کشورهایی مانند اتیوپی، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، پاکستان و ترکیه شیوع پیدا کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موج سوم ویروس کرونا کشورهای زیادی را به ویژه در قاره آسیا و اروپا تحت تأثیر قرار داده و تعداد مبتلایان در این کشورها دوباره افزایش یافته است بنابراین مقامات دولتی این کشورها باید محدودیت‌های جدیدی برای مهار کردن این همه‌گیری در نظر بگیرند تا مانع شیوع بیشتر آن شوند. در ادامه تعدادی از کشورهایی که موج سوم کرونا در آنها شیوع کرده است معرفی می‌کنیم:

اتیوپی

تاکنون ۱۷۴ هزار و ۵۴ نفر در کشور اتیوپی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد دو هزار و ۵۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند بنابراین این کشور از نظر تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید _۱۹ در آفریقای شرقی، رتبه اول و در کل آفریقا، رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. با توجه به آمار منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آفریقا، ماه گذشته تعداد مبتلایان به بیماری کووید _۱۹ و جان باختگان این بیماری هر هفته حدود ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

موج سوم کرونا در کدام کشورها شیوع پیدا کرده است؟

فرانسه

تعداد مبتلایان به بیماری کووید _۱۹ در فرانسه به ویژه در پایتخت این کشور به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. تقریباً ۹۵ درصد تخت‌ها در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های پاریس به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است. مقامات دولتی این کشور اعلام کرده‌اند که محدودیت‌های جدیدی را برای مهار شیوع این بیماری وضع خواهند کرد. تا کنون بیش از ۹۰ هزار فرد مبتلا به کووید _۱۹ در فرانسه جان خود را از دست داده‌اند.

آلمان

پس از این که محدودیت‌ها در کشور آلمان کاهش یافت، میزان شیوع ویروس کرونا در سراسر این کشور به میزان قابل توجهی زیاد شد. میزان آلوده شدن به ویروس کرونا طی چند روز گذشته در این کشور به ۷۶.۱ مورد در هر ۱۰۰ هزار شهروند رسید. به گفته متخصصان ممکن است تعداد مبتلایان به این بیماری با فرارسیدن عید پاک افزایش پیدا کند به نظر می‌رسد که مقامات دولتی این کشور دوباره محدودیت‌ها را افزایش دهند و قوانین جدی‌تری را وضع کنند.

موج سوم کرونا در کدام کشورها شیوع پیدا کرده است؟

هند

تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید _۱۹ در کشور هند هر روز در حال افزایش است. در حال حاضر روزانه حدود ۲۴ هزار نفر در هند به این بیماری مبتلا می‌شوند که بالاترین تعداد مبتلایان از تاریخ ۱۹ دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی بوده است. تا کنون ۱۵۸ هزار و ۷۵۰ نفر در این کشور به دلیل آلوده شدن به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. بنابراین مقامات دولتی این کشور محدودیت‌های جدیدی را در بعضی مناطق کشور اجرا کرده‌اند.

ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهایی است که از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، بیشترین آسیب را متحمل شده و اکنون با موج دیگری از این بیماری رو به رو شده است. تقریباً نیمی از ۲۰ منطقه ایتالیا مانند رم، میلان و ونیز از تاریخ ۱۵ مارس تا ۶ آوریل وارد مرحله جدیدی از محدودیت‌ها شده‌اند. برای مثال افرادی که در مناطق قرمز زندگی می‌کنند نباید منزل را جز به مقصد محل کار و مراکز درمانی ترک کنند. مقامات دولتی این کشور اعلام کرده‌اند مناطقی که ۲۵۰ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر به بیماری کووید _۱۹ مبتلا می‌شود به صورت خودکار باید محدودیت‌های مشخص شده را رعایت کنند.

موج سوم کرونا در کدام کشورها شیوع پیدا کرده است؟

پاکستان

تا کنون ۶۰۵ هزار و ۲۰۰ نفر در پاکستان به بیماری کووید _۱۹ مبتلا شده و ۱۳ هزار و ۵۰۸ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. بر اساس گزارشات اعلام شده در روز شنبه دو هزار و ۳۳۸ نفر به ویروس کرونا آلوده شده و ۴۶ نفر نیز فوت کرده‌اند. ماه فوریه میزان شیوع ویروس کرونا در کشور پاکستان زیر سه درصد بود و در ماه مارس به دلیل وقوع موج سوم شیوع بیماری به پنج تا ۶ درصد رسید بنابراین قوانین کرونایی وضع شده در پیش از ماه فوریه دوباره در این کشور اجرا شد.

ترکیه

پس از کاهش محدودیت‌ها در ترکیه، تعداد بیماران کرونایی در این کشور به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد، به طوری که در روز جمعه، ۱۴ هزار و ۹۴۱ نفر در کشور ترکیه به بیماری کووید _۱۹ مبتلا شدند که بیشترین آمار مبتلایان را در سال جاری به خود اختصاص داده است. تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید _۱۹ در کشور ترکیه  از ماه پیش تقریباً دو برابر شده است.

کد خبر 481346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.