چهارشنبه‌سوری آیینی برای اتحاد ایران است

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید آئین چهارشنبه‌سوری را به عنوان میراث ناملموس ایران حفظ کرد و از این آئین و دیگر آئین‌های مشترک به خوبی در جهت اتحاد و وحدت ایران بهره جست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن امروز (یکشنبه) در یکصد و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ۲۵ اسفند ماه سالروز شهادت شهید باکری و روز شهردار، اظهار کرد: این روز علاوه بر قدردانی از زحمات شهرداران در توسعه و آبادانی شهر و دفاع از حقوق شهروندان، فرصتی برای ارزیابی عملکرد مدیریت شهری در رسیدن به اهداف و خدمت رسانی به شهر و یافتن نقاط ضعف و قوت در جهت بهبود عملکرد در آینده است بنابراین از تلاش‌های بی وقفه آنان در مدیریت هر چه بهتر شهر، به ویژه در شرایط بحرانی کرونا و مشکلاتی که این اپیدمی بر مدیریت شهری به طور مضاعف تحمیل کرد، تشکر می‌کنم.

وی افزود: چهارشنبه سوری میراث به جا مانده از روزگاران کهن و برگی از هویت هزار برگ تاریخ ایران است. این مراسم جزو آیین‌هایی است که مردم فارغ از هر قومیت و نژاد و دین و مذهبی آن را جشن می‌گیرند و نه تنها مردم در شهرها و روستاهای مختلف ایران این آئین را پاس داشته و هر ساله آن را جشن می‌گیرند بلکه در کشورهای همسایه که روزی جزئی از خاک ایران قلمداد می‌شدند این آئین جشن گرفته می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: باید این آئین را به عنوان میراث ناملموس ایران حفظ کرد و از این آئین و دیگر آئین‌های مشترک به خوبی در جهت اتحاد و وحدت ایران بهره جست و برای چگونگی برگزاری آن به شیوه‌ای ایمن و با توجه به شرایط کرونا برنامه ریزی کرد.

وی ادامه داد: مسئولان تدابیر لازم را برای آگاهسازی مردم چه در حیطه فرهنگی و چه از نظر ایمنی و حفظ سلامت را اتخاذ و شهروندان نیز با توجه به شرایط کرونا از تجمع برای برگزاری مراسم و اعمال مخاطره آمیز پرهیز کنند تا بتوانند به سلامتی به سال ۱۴۰۰ گام نهند.

کد خبر 481291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.