بورس امروز یکشنبه ۲۴ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۷۰۵.۴۰۱ میلیارد ریال بود که نسبت به روز های هفته گذشته وضعیت بهتری دارد و حجم معاملات برابر ۹.۶ میلیارد برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _یکشنبه ۲۴ اسفند ۹۹_ را اینگونه تحلیل می‌کند: شاخص کل بازار بورس امروز با رشد ۱۵.۷۳۶ واحدی به سطح ۱.۲۴۵.۱۴۰ واحد رسید و یک روز مثبت دیگر را در کارنامه معاملاتی خود ثبت نمود شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱.۲۰۷ واحدی نسبت به روز چهارشنبه در سطح ۴۳۴.۲۸۶ واحد قرار گرفت، و شاخص کل بازار رشد ۱.۲۸% و شاخص هم وزن رشد ۲۴/% را تجربه کردند. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۷۰۵.۴۰۱ میلیارد ریال بود که نسبت به روزهای هفته گذشته وضعیت بهتری دارد و حجم معاملات برابر ۹.۶ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرا بورس نیز با رشد ۷۳ واحدی به سطح ۱۷.۲۷۱ واحد رسید و ارزش معاملات بازار فرا بورس معادل با ۱۲۸.۶۲۲ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۱.۶ میلیارد برگه سهم بود.

وزارت صمت طرحی دارد که بر مبنای آن به مرور قیمت گذاری دستوری خودرو به بازار سپرده می‌شود و قیمت‌ها در حاشیه بازار تعیین می‌شود اما مجلس هم طرح دیگری دارد تا خودرو در بورس کالا قیمت گذاری شود. سال ۱۴۰۰ خودروهای کم تیراژ اولین تجربه را خواهند داشت و بعداً به سایر خودروها نیز سرایت می‌کند بر اساس این اخبار منتشر شده گروه خودرویی در روز جاری تقاضایی بهتری داشته‌اند این گروه به علت قیمت گذاری دستوری در سال‌های اخیر زیان بسیار سنگینی را تحمل کرده است این رویداد می‌تواند رانت ایجاد شده بین قیمت کارخانه و بازاری محصولات خودروهای داخلی را از بین ببرد.

بورس امروز یکشنبه ۲۴ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

البته همچنان بسیاری از نمادهای کوچک خودرویی در حال افت قیمت هستند اما در روز جاری دو شرکت خودرو ساز ما رشد قیمتی خوبی را پس از یک اصلاح بسیار سنگین تجربه کردند.
کارخانجات سیمان از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ۶۲ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۱۰۰ تن سیمان تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲.۵ درصدی نشان می‌دهد میانگین p/e این گروه برابر با ۱۹.۵ واحد است و میانگین p/e کل بازار برابر با ۱۳ واحد شرکت‌های این گروه پتانسیل‌ها خوبی برای رشد داند و قیمت گذاری دستوری در بیشتر مواقع منجر به آسیب به این صنعت می‌شود لازم است که تمامی محصولات سیمانی مانند سایر محصولات در بورس کالا عرضه شود و بر اساس عرضه و تقاضا قیمت سیمان مشخص شود که به جای انتقال سود به جیب دلالان سود فروش به سمت کارخانه برود. در این خصوص عباس تابش، رئیس سازمان حمایت گفت: منعی برای ورود تولید کنندگان سیمان به بازار بورس کالا و خدمات وجود ندارد و کارخانجات سیمان می‌توانند با رعایت موازین قانونی از این بستر نیز برای فروش محصولات خود اقدام نمایند.
رئیس مجلس تصمیم گرفته دستور جلسه آینده شورای عالی هماهنگی اقتصادی بررسی مشکلات بورس باشد و مصوبات مجلس در این خصوص اجرایی خواهد شد. رئیس مجلس به کمیسیون اقتصادی مأموریت داد تا جلسه فوق العاده‌ای را برای بررسی بازار با وزارت صمت برگزار کرده و گزارش آن را روز سه شنبه به مجلس ارائه کند. این دستور از سمت رئیس مجلس زمانی ارسال شده است که بازار بورس بیش از ۴۰ درصد ریزش را تجربه کرده است و در حال حاضر قیمت‌های سهم‌ها بسیار جذاب هستند و ای کاش برگزاری جلسات در زمان زودتری اتفاق می‌افتاد.

بیشترین تأثیر در شاخص کل

بورس امروز یکشنبه ۲۴ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

نمادهای پر تراکنش در بازار بورس

بورس امروز یکشنبه ۲۴ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

بیشترین سطح عرضه و تقاضا در بازار بورس

بورس امروز یکشنبه ۲۴ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

بیشترین تأثیر در شاخص کل فرابورس

بورس امروز یکشنبه ۲۴ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

نمادهای پر تراکنش در بازار فرابورس

بورس امروز یکشنبه ۲۴ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

بیشترین سطح عرضه و تقاضا در بازار فرابورس

بورس امروز یکشنبه ۲۴ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

رویدادهای مهم کدال

ثبت افزایش سرمایه شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر - نماد: کویر
بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۳۹۹/۰۱/۱۰ و صورتجلسه هیئت مدیره مورخ ۱۳۹۹/۰۵/۰۳ افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ ۳,۶۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۱۰,۸۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۷,۲۰۰,۰۰۰ میلیون ریال،) در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۴ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.
اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه شرکت تولید محور خودرو - نماد: خمحور
با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب ۱۳۹۵/۰۷/۱۷ هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار) بهپیوست اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی سازمان حسابرسی) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۱۶ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۴۲۰,۷۴۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۹,۰۳۵,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی ارائه می‌گردد.
یشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت تولید و صادرات ریشمک - نماد: دریشمک
با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب ۱۳۹۵/۰۷/۱۷ هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی که در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می‌گردد.اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقباً اطلاع رسانی می‌گردد.
پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت صنعتی و شیمیایی رنگین - نماد: شرنگی
پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه
با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب ۱۳۹۵/۰۷/۱۷ هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ ۴۷,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور احداث خط دوم رزین سازی که در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می‌گردد.اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقباً اطلاع رسانی می‌گردد.
پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت صنعتی پارس خزر - نماد: لخزر
با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب ۱۳۹۵/۰۷/۱۷ هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ ۱۵۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۹۰۷,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی، کاهش هزینه‌های مالی شرکت، افزایش توان مالی و نقدینگی شرکت، کاهش فاصله بین مبلغ سرمایه ثبت شده با مبلغ مورد نظر سازمان بورس و ابقاء در تابلو فرعی بازار اول و نیز تسهیل عملیات نقل و انتقال سهام شرکت در بازار بورس و اوراق بهادار که در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۴ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می‌گردد.اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقباً اطلاع رسانی می‌گردد.
به اطلاع می‌رساند، در پایان معاملات امروز نمادهای معاملاتی شستا، کگل، پدرخش جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بمنظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و سشمال جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه بمنظور تصویب صورت‌های مالی متوقف خواهند شد.

نقشه بازار

بورس امروز یکشنبه ۲۴ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

کد خبر 481238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.