محکومیت ۶۲ میلیارد ریالی ۴ کشتارگاه مرغ در اصفهان

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: ۴ کشتارگاه مرغ اصفهان که تصمیمات کمیته تنظیم بازار استان را رعایت نمی‌کردند و به شکل خودسرانه اقدام به توزیع خارج از شبکه مرغ می‌کردند توسط تعزیرات حکومتی استان اصفهان جمعاً به مبلغ ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حق صندوق دولت محکوم شدند.

غلامرضا صالحی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۴ کشتارگاه مرغ اصفهان که تصمیمات کمیته تنظیم بازار استان را رعایت نمی‌کردند و به شکل خودسرانه اقدام به توزیع خارج از شبکه مرغ می‌کردند توسط تعزیرات حکومتی استان اصفهان محکوم شدند.

وی در این باره افزود: علاوه بر اینکه مرغ‌های تولیدی این کشتارگاه‌ها که به میزان ۳۰۰ تن بود توقیف و در شبکه رسمی عرضه شد این ۴ واحد جمعاً به مبلغ ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حق صندوق دولت محکوم شدند.

وی در خصوص گشت‌های تعزیرات و نظارت بر بازار کالای مورد نیاز مردم، تصریح کرد: گشت‌های تعزیرات در دو نوبت صبح و عصر با همکاری اتاق اصناف و سازمان صمت انجام و فعالیت واحدهای صنفی رصد می‌شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان اظهار کرد: گشت نوروزی از ۱۶ اسفندماه شروع شده و تا ۱۵ فروردین همچنان ادامه دارد و این گشت‌ها به رصد بازار در ماه مبارک رمضان منتهی می‌شود.

وی افزود: در این مدت با واحدهای صنفی بسیاری برخورد شده است برخی از واحدهای صنفی به دلیل تخلف تعطیل یا جریمه شدند و با توجه به نوع، میزان و تعداد تخلف جریمه این واحدها متفاوت بوده است.

صالحی در خصوص بیشترین تخلف‌های بازار تصریح کرد: گرانفروشی در میوه بیشترین تخلف است همچنین با کمبود روغن در بازار روبرو هستیم و در مورد مرغ هم قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار استان رعایت نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دلیل عدم رعایت قیمت مصوب مرغ در بازار تخطی کشتارگاه‌های تولیدکننده و عرضه مرغ در خارج از شبکه است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: مرغ به قیمت مصوب ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار موجود است هرچند گرانفروشی در بازار وجود دارد و این به دلیل عدم عرضه مرغ کشتارگاه‌ها در بازار رسمی و عرضه محصول در خارج از شبکه است.

وی افزود: اقلامی که بیشترین مشکل را در توزیع و قیمت آنها داریم فعلاً مرغ، میوه و روغن است که امیدواریم با رصد مأموران تعزیرات در بازار از گرانفروشی و تخلف واحدها جلوگیری شود.

کد خبر 481224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.