اختصاص ۹ هزار دوز واکسن چینی و روسی به اصفهان

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: برای شروع مرحله سوم واکسیناسیون کرونا ویروس در اصفهان بامداد امروز حدود ۹ هزار دوز واکسن به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل داده شد که بخشی از واکسن‌ها روسی و بخشی دیگر چینی است.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شروع مرحله سوم واکسیناسیون کرونا ویروس در استان اصفهان، اظهار کرد: بامداد امروز حدود ۹ هزار دوز واکسن به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل داده شد.

وی ادامه داد: بر اساس دستورات ابلاغی از وزارت بهداشت و درمان در خصوص واکسن کرونا اقدام به توزیع و تزریق آن به گروه‌های هدف مشخص شده خواهیم کرد، در این مرحله از واکسیناسیون کرونا ویروس دستور صریحی درباره گروه‌های هدف دریافت نشده است، اما احتمالاً علاوه بر کادر درمان و بهداشت، خانه‌های سالمندان و برخی افراد با بیماری‌های مزمن نیز شامل دریافت واکسن خواهند شد.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای شروع فاز سوم واکسیناسیون در استان منتظر دستورات ابلاغی برای تقسیم‌بندی تعداد واکسن برای گروه‌های هدف هستیم.

واکسیناسیون ۶ هزار نفر از کادر درمان انجام شد

وی با اشاره به مرحله دوم واکسیناسیون کادر درمان در استان اصفهان، افزود: در مرحله دوم واکسیناسیون کرونا ویروس حدود ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از کادر بیمارستان‌ها و حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر از کادر بهداشتی و به طور کلی حدود ۶ هزار نفر از کادر درمان واکسینه شده‌اند.

فدایی در خصوص نوع واکسن‌هایی که برای فاز سوم به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اختصاص داده شده است، تصریح کرد: علاوه بر واکسن‌های اسپوتنیک وی روسی واکسن سینوفارم چین نیز در این مرحله از واکسیناسیون در استان اصفهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 481222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.