زیست فناوری حوزه‌ای درآمدزا برای کشورها است/با نوآوری باید این حوزه را متحول کنیم

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم گشایش مرکز نوآوری «بن‌دا» با بیان این که زیست فناوری حوزه‌ای درآمدزا برای کشورها محسوب می‌شود، تاکید کرد: با نوآوری باید این حوزه را متحول کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در مراسم افتتاح این مرکز نوآوری گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از گشایش مراکز نوآوری در کشور حمایت می‌کند؛ مراکزی که جوانان در آن می‌توانند ایده‌های خود را عملی و محصولی فناورانه را وارد بازار کنند.

ستاری به زیست فناوری به عنوان حوزه‌ای درآمدزا اشاره کرد و ادامه داد: آینده دنیا در این حوزه رقم می‌خورد و این حوزه بسیار ثروت افزا است. پیش از این در حوزه بیوتکنولوژی یک گرم ماده یک میلیون دلار قیمت داشته و این به خاطر دانش موجود در آن محصول است. پس نوآوری‌ها به رشد و تحول این حوزه کمک می‌کند.

رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین بیان کرد: به دلیل امنیت ملی و مسائل اقتصادی، چاره‌ای جز بومی سازی و نوآوری در حوزه‌های مختلف نداریم. همانند حوزه دفاعی که بسیار قوی عمل کرده‌ایم، باید در دیگر حوزه‌ها با ابزار نوآوری زیست بوم را توسعه بدهیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه افزود: نوآوری مسئله‌ای نیست که هر فردی در آن توانمند باشد. در کشور نیروی انسانی بسیار فوق العاده ای وجود دارد که باید به عنوان محور نوآوری، از آنها استفاده شود. اگر آموزش به تولید ارزش افزوده و رشد اقتصاد منتهی نشود، به معنای آن است که این سیستم آموزشی اشکالات جدی دارد.

ستاری تصریح کرد: پژوهش برآمده از بودجه دولتی کمتر به نتیجه می‌رسد و این بخش خصوصی است که باید سکان پژوهش و تحقیقات نوآورانه را در دست بگیرد. هیچ فردی در حوزه استارتاپ ها شکست نمی‌خورد، بلکه برای گام‌های بعدی درس می‌گیرد.

کد خبر 481218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.