سامانه شهروندسپاری در شهرداری زنجان راه‌اندازی شد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری زنجان گفت: به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا، سامانه غیرحضوری شهرسازی در شهرداری راه‌اندازی شد.

منیژه ناظری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در این باره اظهار کرد: سامانه شهروندسپاری، سامانه غیرحضوری شهرسازی که در آدرس https://esup.zanjan.ir قابل دسترس است به شهروندان این امکان را می‌دهد تا با عضویت در این سامانه در هر ساعت از شبانه روز نسبت به ثبت درخواست استعلام بانک و استعلام دفترخانه آپارتمانی اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش تردد و حضور شهروندان در شهرداری، با استفاده از این سامانه دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری نبوده و متقاضیان می‌توانند درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت، مدارک خود را بارگذاری و عوارض نوسازی خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند همچنین امکاناتی نظیر پیگیری درخواست، محاسبه و پرداخت قبوض نوسازی و مشاهده تراکم ساختمانی در این سامانه ایجاد شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری زنجان گفت: در ابتدا که شهروندان به سایت شهروندسپاری مراجعه می‌کنند لازم است جهت ثبت درخواست و استفاده از خدمات اختصاصی نسبت به عضویت در سایت اقدام کرده سپس نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند همچنین درخواست‌هایی که از قبل در سامانه ثبت کرده‌اند قابل دسترس بوده و می‌توانند جزئیات آن‌ها را مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان در هنگام ثبت درخواست باید از کد نوسازی ملک خود آگاه باشند، که از روی فیش‌های نوسازی، پروانه، نداشتن خلافی و سایر مجوزهای شهرداری قابل مشاهده است پس از ثبت درخواست شماره پیگیری به شماره همراه شهروند ارسال می‌شود؛ در صورتی که فایل تصاویر بارگذاری شده از سند مالکیت، اسناد هویتی مالک و نامه بانک و دفترخانه معتبر باشد شهروند به صفحه پرداخت عوارض نوسازی و درآمد هدایت شده و پس از پرداخت الکترونیکی عوارض مربوطه، پاسخ استعلام خود را به صورت فایل تصویری دریافت می‌کند.

ناظری گفت: مدارک مورد نیاز شهروندان برای استعلام الکترونیکی شامل اسکن کارت ملی، سند مالکیت، کد نوسازی و نامه از سازمان درخواست کننده استعلام است.

وی افزود: همچنین برای سایر درخواست‌ها از جمله درخواست استعلام غیر آپارتمانی، پروانه، پایان کار و گواهی عدم خلافی امکان ثبت درخواست میسر شده است برای این نوع درخواست‌ها که نیاز به بازدید از سوی شهرداری است پس از ثبت درخواست، شهروند می‌تواند از طریق کد ارجاع و سامانه نسبت به پیگیری روند آن اقدام کند.

کد خبر 481164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.