سوختگی دست و پا بیشترین آسیب حوادث چهارشنبه سوری است

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: وقوع سوختگی در ناحیه دست و پا بیشترین میزان صدمه ناشی از استفاده از مواد اشتعالزا و محترقه در روزهای پایانی سال به ویژه چهارشنبه آخر سال است.

حبیب معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان این که حوادث چهارشنبه پایان سال گذشته در همدان ۱۰۹ مصدوم بر جای گذاشت که ۸۵ نفر مرد و ۲۴ نفر زن بودند و فوتی نداشتیم، اظهار کرد: ۱۰۵ نفر از مصدومان به علت استفاده از مواد محترقه دچار جراحت شده بودند و ۵ نفر از مجروحان عابر بودند، همچنین از ۱۰۹ مصدوم ۳۱ نفر بستری شدند.

وی با اشاره به این که در سال گذشته دانش‌آموزان ۶ تا ۱۸ سال، بیشترین تعداد مصدومان را تشکیل دادند، اضافه کرد: آسیب‌های از جمله سوختگی، بریدگی، خراشیدگی و قطع عضو به ویژه انگشتان از جمله بیشترین آسیب‌ها در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته بوده و محل‌های آسیب نیز به ترتیب فراوانی از ناحیه دست، سر و گردن، چشم، پا و انگشت بوده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: باید افراد در صورت آتش بازی رعایت توصیه‌های ایمنی را نیز مورد توجه قرار دهند و از افروختن آتش در فضاهای سربسته و پارکینگ منزل مسکونی پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان از انداختن وسایل سربسته و تحت فشار نظیر سُرنگ و اسپری در داخل آتش خودداری کنند، چرا که انفجار حاصل از این وسایل احتمال بروز آسیب‌های جدی را به همراه دارد.

معصومی با توضیح این که والدین در خط مقدم پیشگیری از بروز حوادث چهارشنبه پایان سال هستند، افزود: والدین باید برای پیشگیری از بروز هر گونه حادثه از استفاده فرزندان از مواد محترقه و خطرآفرین پیشگیری کنند یا از وسایل آتش‌بازی استاندارد در حضور خودشان استفاده شود.

وی با تاکید بر این که اورژانس در روزهای پایانی سال به ویژه در مراسم چهارشنبه سوری در حالت آماده‌باش کامل است، تصریح کرد: در صورت بروز حادثه یا آتش سوزی اولین اولویت حفظ خونسردی و سپس تماس با شماره ۱۲۵ آتش نشانی و ۱۱۵ اورژانس است.

کد خبر 481129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.