ایمنی جمعی کرونا در چین چه زمانی رخ می‌دهد؟ 

به نظر می‌رسد کشور چین تا اوسط سال ۲۰۲۲ میلادی به ایمنی جمعی دست پیدا خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کشور چین اخیراً اعلام کرده است که ۷۰ تا ۸۰ درصد جمعیت این کشور تا پایان سال ۲۰۲۱ یا تا اواسط سال ۲۰۲۲ میلادی، واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد بنابراین در این کشور ۹۰۰ میلیون نفر تا یک میلیارد نفر با دریافت یکی از چهار واکسن تأیید شده کرونا در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن خواهند شد.

بدین ترتیب انتظار می‌رود کشور چین در دستیابی به ایمنی جمعی در جهان پیشگام باشد. ایمنی جمعی زمانی رخ می‌دهد که تعداد کافی از افراد یک جامعه از طریق دریافت واکسن یا ابتلا به ویروس یک بیماری در برابر آن  ایمن شوند. هنگامی که یک جامعه به ایمنی جمعی دست پیدا کند سرعت شیوع بیماری به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

تا پایان ماه فوریه سال جاری، ۵۲.۵ میلیون دوز واکسن کرونا در سراسر کشور چین توزیع شده است. با وجود این که حداقل از تابستان سال گذشته واکسیناسیون اضطراری در چین آغاز شده است اما این کشور هنوز اعلام نکرده است که آیا برای دستیابی به ایمنی جمعی برنامه خاصی دارد یا خیر. تا کنون کشور چین چهار واکسن کرونای داخلی را تأیید کرده است که شامل دو محصول از شرکت سینوفارم، سینوواک و کانسینو می‌شود.

کد خبر 481111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.