بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۹۹ چه بود؟

بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۹۹ شامل سامسونگ گلکسی نوت ۲۰، سامسونگ گلکسی S20، شیائومی پوکو F2 پرو، وان پلاس 8T و شیائومی می ۱۰ لایت 5G می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر دنیا همه صنعت‌ها در جهان را تحت تأثیر قرار داد. برای نمونه بسیاری از شرکت‌های تولید کننده محصولات فناوری از جمله تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند به معرفی محصولات خود در کنفرانس‌های آنلاین پرداختند. در این کنفرانس‌ها محصولات زیادی توسط شرکت‌های مختلف معرفی شد. در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از برترین گوشی‌های هوشمند سال گذشته می‌پردازیم:

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰

گلکسی نوت ۲۰ در کنار سری اس ۲۰، مهمترین محصولات سامسونگ در سال ۹۹ بودند. این گوشی مجهز به نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر امولد پلاس با رزولوشن ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ پیکسل است. چیپست گلکسی نوت ۲۰‌، اگزینوس ۹۹۰ بوده که با هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. دوربین سه گانه این محصول شامل سنسور تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت زوم فیبریدی سه برابر و دو دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و فوق عریض می‌شود. انرژی مورد نیاز این گوشی هوشمند با استفاده از یک باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود که از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند همچنین شارژ بی‌سیم معکوس ۹ واتی از جمله ویژگی‌های سیستم شارژدهی گلکسی نوت ۲۰ است.

بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۹۹ چه بود؟

سامسونگ گلکسی S20

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S20، بدون شک یکی از بهترین گوشی‌های سال جاری محسوب می‌شود. نمایشگر این گوشی ۶.۲ اینچی از نوع داینامیک امولد است که تصاویری با رزولوشن ۱۴۴۰ * ۳۲۰۰ پیکسل را به نمایش می‌گذارد. تراشه به کار رفته در گوشی سامسونگ گلکسی S20 با توجه به مدل آن، اگزینوس ۹۹۰ یا اسنپدراگون ۸۶۵ است. سامسونگ برای این گوشی رم هشت گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی را در نظر گرفته است البته کاربران می‌توانند با استفاده از کارت microSD، حافظه آن را افزایش دهند. گوشی سامسونگ گلکسی S20 دارای دوربین سه‌گانه است که شامل دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی عریض، ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم هیبریدی سه برابر و ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض می‌شود علاوه بر این حسگر اثر انگشت این گوشی زیر نمایشگر آن تعبیه شده است. انرژی مورد نیاز این محصول با استفاده از باتری چهار هزار میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

یکی از برترین گوشی‌های هوشمند شیائومی که در سال ۹۹ در اختیار کاربران قرار گرفت، گوشی شیائومی پوکو F2 پرو است. کیفیت ساخت این گوشی عالی و نمایشگر آن بسیار با کیفیت است. تراشه به کار رفته در این گوشی اسنپدراگون ۸۶۵ بوده که با ترکیب رم و حافظه داخلی ۱۲۸/۶ یا ۲۵۶/۸ گیگابایتی همراه شده است. دوربین چهارگانه گوشی شیائومی پوکو F2 پرو شامل یک لنز عریض با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل، لنز تله فوتو ماکرو با رزولوشن پنج مگاپیکسل، لنز فوق عریض با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق دو مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی این گوشی نیز دارای یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی بوده و تصاویر با کیفیتی را ارائه می‌دهد. انرژی مورد نیاز این گوشی با استفاده از باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۹۹ چه بود؟

وان پلاس 8T

وان پلاس 8T دارای صفحه نمایش تخت ۶.۵۵ اینچی امولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، وضوح Full HD+ و رزولوشن ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ پیکسلی است. تراشه به کار رفته در این گوشی، اسنپدراگون ۸۶۵ بوده که با ۱۲ گیگابایت حافظه رم همراه است. وان پلاس 8T با رابط کاربری OxygenOS11 مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۱ اجرا می‌شود. یک دوربین چهارگانه در پنل پشتی این گوشی هوشمند تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل با لرزشگیر اپتیکال، لنز فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی و لنزهای اختصاصی ماکرو و مونوکروم می‌شود. انرژی مورد نیاز این محصول با استفاده از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود که در واقع دو ماژول ۲۲۵۰ میلی آمپر ساعتی است و به صورت سری به هم وصل شده‌اند. این ترکیب اجازه می‌دهد تا دو ماژول جداگانه به طور همزمان شارژ شوند؛ در نتیجه زمان شارژ بسیار سریع خواهد بود.

شیائومی می ۱۰ لایت 5G

گوشی شیائومی می ۱۰ لایت 5G دارای نمایشگر ۶.۵۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ * ۲۴۰۰ پیکسلی است که از فناوری HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه به کار رفته در این گوشی، اسنپدراگون 765G بوده که با ترکیب رم و حافظه داخلی ۶۴/۶، ۱۲۸/۶ یا ۲۵۶/۸ گیگابایتی همراه شده است. گوشی شیائومی می ۱۰ لایت 5G با اندروید ۱۰ روانه بازار شده که رابط کاربری MIUI 11 روی آن نصب شده است. این گوشی از یک ماژول دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بهره‌مند شده است. سه دوربین دیگر به کار رفته در این گوشی شامل لنز هشت مگاپیکسلی فوق عریض، لنز پنج مگاپیمسلی ماکرو و لنز تشخیص عمق دو مگاپیکسلی می‌شود همچنین دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم در ناچ بالای نمایشگر آن قرار گرفته است.

کد خبر 481060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.