شرکت فولاد مبارکه در طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان سهم مهمی دارد

مدیرعامل شرکت تأمین آب اصفهان صفه گفت: در عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان شرکت فولاد مبارکه به عنوان مهمترین سهامدار این شرکت سهم مهمی در پیشبرد این ابر پروژه دارد.

به گزارش ایمنا، سید محمود حسینی درباره عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان اظهار کرد: شرکت تأمین آب اصفهان صفه در دی ماه ۹۷ پس از هماهنگی با ایمیدرو و شرکت تأمین و انتقال آب خلیج فارس به جنوب شرق کشور اعم از هرمزگان، گل گهر، مس سرچشمه و فولاد چادرملو شکل گرفت.

وی افزود: در حال حاضر سهامداران عمده شرکت تأمین آب اصفهان صفه شرکت فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان، ذوب آهن، شهرداری اصفهان، اتاق بازرگانی و سازمان همیاری شهرداری‌های اصفهان است.

مدیرعامل شرکت تأمین آب اصفهان صفه با اشاره به اساسنامه این شرکت تصریح کرد: اساسنامه شرکت تأمین آب اصفهان صفه اجازه فعالیت‌های مختلف تأمین آب صرفاً با اهداف صنعتی و معدنی را از منابع درون سرزمینی و برون سرزمینی در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد: طرح انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان در راستای تأمین کمبود نیاز آبی صنعت استان اصفهان است و این انتقال آب در هفت مسیر توسط شرکت مشاوره‌ای «طوس آب» از ابعاد مختلف نظیر هزینه و قیمت تمام شده و زمان اجرا بررسی شد تا در نهایت مسیری که از نظر آبگیر و آب شیرین کن با شرکت خلیج فارس مشترک است، انتخاب شد.

حسینی با اشاره به این که ۳۸۰ کیلومتر از مسیر انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان با شرکت خلیج فارس مشترک است، گفت: در حال حاضر شرکت مهندسین مشاور یکم به عنوان مشاور و شرکت زاینداّب به عنوان مدیر طرح انتخاب شده اند و مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: روز یکشنبه، ۲۴ اسفندماه، دو قسمت از خط اول از گل گهر تا مس سرچشمه و از مس سرچشمه به چادرملو اردکان توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان و خراسان رضوی هم آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت تأمین آب اصفهان صفه گفت: شرکت فولاد مبارکه سهم مهم و قابل توجهی از این پروژه را بر عهده دارد و از هفت سهامدار موجود، دو سهامدار به این شرکت تعلق دارند.

وی افزود: مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از ابتدای کار همواره با راهبری و هدایت به عنوان رئیس هیئت مدیره از این پروژه حمایت کردند و انسجام بخشی‌ها به همت مدیریت شرکت فولاد مبارکه انجام شد.

حسینی تعریف بازه ۵ ساله برای این ابر پروژه را معقولانه توصیف کرد و گفت: پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های کرمان و یزد پس از ۷ سال به بهره برداری رسیده است و امیدواریم با اعمال مدیریت ارزش و زمان بتوانیم هزینه‌ها را کاهش دهیم و در صورت تأمین به موقع کالا و سرمایه انتقال آب خلیج فارس به اصفهان حتی کمتر از ۵ سال به بهره برداری برسد.

شایان ذکر است با راهبری وزارت صمت و سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی از جمله فولاد مبارکه یکشنبه این هفته عملیات اجرایی آئین بهره برداری و شروع عمیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های شرقی و مرکزی کشور توسط رئیس جمهور آغاز خواهد شد.

این ابر پروژه، با بهره‌مندی از توان متخصصان داخلی و همچنین ظرفیت‌های بخش خصوصی توانمند، در زمان تحریم به اجرا خواهد درآمد و این موضوع باعث شده تا از آن به عنوان یکی بزرگترین پروژه‌های بعد از انقلاب اسلامی نام برده شود.

منبع: ایراسین

کد خبر 481055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.