استقرار آتش‌نشانان در نقاط مختلف شهر اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: به منظور جلوگیری از بروز هرگونه حادثه در شب چهارشنبه‌سوری تمامی نیروهای آتش نشانی همراه با نیروهای شیفت‌های استراحت فعال خواهند بود.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اتخاذ تمهیدات ویژه شهرداری اصفهان برای چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: هر سال عوامل سازمان آتش نشانی از اواخر فصل پاییز در تمامی برنامه‌های آموزشی، مانورها، مصاحبه‌ها و بازدیدهای خود، موارد مرتبط با پیشگیری از خطرات و حوادث احتمالی در این روز را به شهروندان آموزش می‌دهند به طوری که خوشبختانه با تلاش زیاد و چندین ساله در دو سال گذشته آمار پوشش امدادی حریق و حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری در این سازمان به عدد صفر رسیده است.

وی با اشاره به آماده‌باش سازمان‌های زیر مجموعه معاونت خدمات شهری در روزهای منتهی به چهارشنبه آخر سال، افزود: امسال با توجه به شرایط کرونایی کشور، در شرایط بسیار حساسی هستیم و باید به مراسم چهارشنبه پایان سال، «نه بگوییم» تا همچون دو سال گذشته پایان سال را بدون حادثه طی کنیم.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: شهروندان با رعایت موارد ایمنی، پایان سالی بی‌خطر را در کنار خانواده‌های خود بگذرانند.

وی با اشاره به اقدامات سازمان آتش نشانی به منظور جلوگیری از بروز حوادث چهارشنبه سوری در شهر اصفهان، گفت: سازمان آتش نشانی با ۲۵ ایستگاه در سطح شهر و با فراخوان تمامی نیروهای خود آماده امدادرسانی است.

امیری با بیان این که تامین ایمنی شهر و شهروندان از اولویت‌های شهرداری است، گفت: هر ساله سازمان آتش نشانی با برنامه‌ریزی در خصوص ارائه برنامه‌های آموزشی، برگزاری مانورها و اطلاع رسانی، موارد مرتبط با پیشگیری از خطرات و حوادث احتمالی در چهارشنبه سوری را به شهروندان آموزش می‌دهند به طوری که در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ آمار پوشش امدادی حریق و حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری در سازمان آتش نشانی به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: امسال نیز از شهروندان انتظار می‌رود به منظور حفظ سلامتی و جلوگیری از بروز هرگونه حادثه و همچنین شرایط ناشی از بیماری کرونا به هیچ وجه برای مراسم چهارشنبه آخر سال از منزل خارج نشوند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: امسال نیز با وجود همه اطلاع‌رسانی‌ها، به منظور جلوگیری از بروز هرگونه حادثه همه نیروهای آتش نشانی همراه با نیروهای شیفت‌های استراحت در شب چهارشنبه‌سوری فعال خواهند بود.

وی به شهروندان توصیه کرد: در آستانه سال نو روزها را برای همدیگر تلخ نکنیم و باعث بروز حادثه نشویم البته امسال نیز به دلیل وجود ویروس کرونا سالی متفاوت است.

امیری با اشاره به برخی از مهمترین اقدامات سازمان آتش نشانی در راستای پیشگیری از حوادث چهارشنبه گفت: تشکیل کمیته طرح جامع ایمنی، ارائه آموزش‌های عمومی به شهروندان و دانش‌آموزان از ابتدای آبان ماه تاکنون، تهیه و توزیع بروشور و DVD، تهیه محتوی ۱۰ برنامه آموزشی از انیمیشن تا مستندهای واقعی و تیزر، هماهنگی و دعوت به همکاری از ۱۰ ارگان مرتبط با چهارشنبه سوری، ارسال دستورالعمل جمع‌آوری ضایعات چوب و مواد بازیافتی قابل اشتعال از سطح شهر، پیش بینی و هماهنگی استقرار ۱۵ دستگاه اطفائیه و ۴۰ نفر نیروی آتش نشان در نقاط پر ترافیک شهر با احتمال ریسک بالاتر بخشی از اقدامات سازمان آتش نشانی به منظور آماده‌سازی و مقابله با هرگونه حادثه احتمالی است.

وی افزود: علاوه بر این موارد، بسیاری از شهروندان در کمپینی مشترک و با گفتن "نه" به رفتارهای پرخطر در چهارشنبه سوری همواره در تلاش هستند با رعایت توصیه‌های ایمنی و ترویج آن، خطرات کمتری را برای خود و سایر شهروندان رقم بزنند.

کد خبر 480964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.