نسل چهارم قطارهای شبکه مترو رونمایی شد

قطار ملی مترو با ۸۵ درصد داخلی سازی قطعات و با همکاری شرکت‌های مختلف داخلی از جمله ۱۸ شرکت دانش بنیان و چهار مجموعه صنعتی، امروز رونمایی شد.

به گزارش ایمنا، قطار ملی مترو با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور و با همکاری شرکت‌های مختلف داخلی از جمله ۱۸ شرکت دانش بنیان و چهار مجموعه صنعتی به نام‌های شرکت واگن سازی تهران، جهاد دانشگاهی، مپنا و ایریکو با در نظر گرفتن ۱۸ زیرسیستم طراحی شده و تغییرات اعمال شده در آن، بر اساس تجربیات ۲۰ سال گذشته در استفاده از سه نسل واگن‌ها طراحی شده است.

طراحی و ساخت سیستم رانش، تهویه مطبوع، بدنه قطار، بوژی، ترمز، راهروی بین واگنی، درهای قطار، دکوراسیون داخلی و هوشمندسازی سیستم اطلاعات از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط شرکت‌های داخلی برای تولید قطار ملی مترو بوده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه در تولید قطار ملی مترو ۱۸ شرکت دانش بنیان مشارکت داشتند، گفت: این قطار پس از انجام تست‌های گرم به تولید انبوه خواهد رسید.

ستاری با اشاره به جزئیات طراحی و ساخت قطار ملی مترو ادامه داد: همه اجزای این قطار اعم از بدنه، تزئینات داخلی تغییر یافته است، اما موضوع اصلی در این زمینه داخلی سازی ۸۸ درصدی زیر سیستم‌ها بوده که توسط شرکت‌های داخلی صورت گرفته است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری کاهش هزینه‌ها را از دیگر دستاوردهای این طرح نام برد و یادآور شد: این قطار پس از انجام تست‌های گرم به تولید انبوه خواهد رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 480952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.