اجرای طرح «به استقبال بهاران»در آستانه نوروز

شهردار اصفهان گفت: از ابتدای اسفندماه سال‌جاری اجرای طرح «به استقبال بهاران» در حوزه خدمات شهری مناطق ۱۵ گانه و ناژوان با هدف پاک‌سازی و زیباسازی شهر اصفهان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز _شنبه ۲۳ اسفندماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، اظهار کرد: سال‌های گذشته در ایام نوروز برنامه‌های خوبی از جمله «میدان تا میدان» و ویژه برنامه‌هایی در تخت فولاد و پل خواجو برگزار شد و امسال نیز فرصتی فراهم شده تا شهروندان در یک فضای شاد ایام نوروز را سپری کنند.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح «به استقبال بهاران» بیش از یک و نیم میلیون قلمه انواع گل در شهر کاشته شده است، افزود: بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر جداول، ۸۳ هزار مترمربع نرده و حفاظ و ۸۰ هزار پایه تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی رنگ آمیزی شده است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در آستانه نوروز ۵۰۰ آب‌نما آماده شده تا مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: همه ساله در این ایام تولید پسماندهای خانگی افزایش پیدا می‌کند و شهرداری نیز ناگزیر به افزایش ظرفیت ناوگان خدمات شهری برای جمع‌آوری پسماندها می‌شود که این اقدام نیز به نحو شایسته‌ای انجام شده است.

نوروزی با بیان اینکه هفته گذشته همزمان با ایام درختکاری ۱۰۰ هزار اصله نهال در نقاط مختلف شهر در مراسم‌های مختلف کاشته شده و ۵۳ هکتار کمربند سبز نیز در شهرک پرتو در مجاورت پالایشگاه اصفهان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: روز گذشته نیز در ناژوان آغاز کاشت چندین باغ موضوعی انجام شد.

وی تصریح کرد: روز گذشته سامانه خرید اینترنتی کالا از فروشگاه‌های کوثر توسط سازمان میادین افتتاح شد تا خدمت خوب دیگری به مردم ارائه شود و آنها بتوانند از طریق اینترنت کالاهای مورد نیاز خود را از این فروشگاه‌ها خریداری کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در هفته جاری دیوارنگاری‌ها، تندیس‌ها و المان‌های بهاری آماده شده توسط سازمان زیباسازی در شهر اجرا و نصب خواهد شد، گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در حال تولید ویدئو ویژه‌ای برای ایام نوروز است که امیدواریم شهروندان اصفهانی با این اثر خوب، همراه شوند.

وی با اشاره به نصب و فعال شدن نرم افزار جدید سامانه ۱۳۷ و رونمایی از فضای جدید کاری این مجموعه در هفته گذشته، اظهار کرد: از مردم درخواست می‌شود گزارش فوری مشکلات احتمالی که در آستانه نوروز در شهر باقی مانده را از طریق سامانه ۱۳۷ اعلام کنند و اطمینان داشته باشند این سامانه گوش شنوای مسائل شهری شهروندان است.

نوروزی با اشاره به پیشنهاد راه‌اندازی کارناوال شادی در شهر همزمان با ایام نوروز، گفت: این پیشنهاد امروز در شورای معاونان شهرداری مطرح خواهد شد و امیدواریم بتوانیم بیش از پیش فضای زیبای شهر را به فضایی شاد برای شهروندان تبدیل کنیم.

کد خبر 480908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.