انتخابات شوراهای شهر ۲۳ اسفند؛ آخرین اخبار، آمار و جزئیات

چهارمین روز ثبت نام انتخابات شوراهای شهر در سراسر کشور از صبح امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهارمین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر از ساعت ۸ صبح امروز (شنبه) آغاز شد. ثبت نام داوطلبان از ۸ صبح روز چهارشنبه، ۲۰ اسفند آغاز و تا ساعت ۱۸ روز سه شنبه، ۲۶ اسفند ادامه دارد.

فرایند ثبت‌نام درحالی وارد روز چهارم می‌شود که خبر چندانی از حضور شخصیت‌های برجسته از احزاب سیاسی در پایتخت و دیگر کلانشهرها در فرمانداری‌ها برای ثبت‌نام رسانه‌ای نشده و از طرفی وزارت کشور به داوطلبان توصیه کرده است که با توجه به شرایط کرونایی ترجیحاً ثبت نام خود را به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام دهند؛ همین موضوع باعث شده سه روز ابتدایی ثبت‌نام از داوطلبان، کم‌فروغ بگذرد.

با این حال احزاب سیاسی به حضور پررنگ متخصصان و صاحب‌نظران حوزه شهری به‌ویژه زنان و جوانان تاکید می‌کنند.

براساس آماری که سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور داده است، ۹۱ درصد ثبت نام کنندگان تا پایان روز سوم مرد و ۹ درصد زن هستند.

بیشتر بخوانید:

در نهایت پس از پایان ثبت‌نام‌های روز چهارم، دبیر ستاد انتخابات کشور از نهایی شدن ثبت نام ۹ هزار و ۶۱ نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر تا ساعت ۱۸ خبر داد و افزود: ۳۱ درصد افرادی که تا ساعت ۱۸ چهارمین روز از مهلت قانونی ثبت نام کردند، از روش‌های الکترونیک شامل استفاده از تلفن همراه (۱۵ درصد) و رایانه شخصی (۱۶ درصد) برای ثبت نام استفاده کردند، ۱۸ درصد با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ۵۱ درصد با مراجعه به فرمانداری‌ها ثبت‌نام کردند.

در میان ثبت‌نام کنندگان روز چهارم برای شورای شهر تهران، عضو فعلی و گذشته شورا، فرماندار سابق دماوند و فرزند شهید صیاد شیرازی، چند چهره شاخصی بودند که ثبت‌نام کردند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 480891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جمشید IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    0 0
    سلام چرا سایت دانلود نرم افزار جواب نمیده من سه روزه تلاش میکنم اصلا نمیتونم وارد بشم ممنون میشم پیگیری کنید