خدمات کادر درمان ایران در جهان بی‌نظیر است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: با شیوع ویروس کرونا تمام مناطق جهان درگیر شد، اما نظام بهداشتی و کادر درمان هیچ کشوری مانند ایران به مردم خدمت نکردند، کادر درمان در این راه شهدای زیادی را تقدیم کردند که تمامی این تلاش‌ها از برکات ایمان آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت السلام مجتبی میردامادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: تقوا رمز دستیابی به تمامی موفقیت‌ها است، در همه عرصه‌ها باید به تقوای الهی توجه کنیم.

انقلاب اسلامی از نعمات الهی است

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: خداوند همواره نعمت‌های فراوانی را به ما ارزانی داشته است که شمارش آن‌ها غیرممکن است، اما خداوند در قرآن کریم به واسطه سه نعمت بر بندگان منت نهاده که نخستین آن‌ها پیامبر اکرم (ص)، دیگری اسلام و سومین نعمت انقلابی است که مردم مستضعف مسلمان جهان را از دست مستکبرین نجات می‌دهد.

میردامادی با اشاره به عید مبعث، افزود: پیامبر واجد تمام اوصاف خوب بود و عزت را برای مؤمنین به ارمغان آورد.

امام جمعه موقت اصفهان یادآور شد: انقلاب اسلامی که دشمنان و فرعون‌های جهان را به خاک کشید از نعمت‌هایی است که به واسطه آن خداوند بر مردم مستضعف منت نهاده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز لازم است قدر این نعمت‌های بزرگ را بدانیم؛ برخی مواقع ممکن است مشکلات ما را به خود مشغول کند، اما ارزش این نعمت‌ها خیلی بیش‌تر از مشکلات است؛ زیرا در راستای انقلاب اسلامی خداوند به ما عزت داد و امروز حرف اول در دنیا را رهبر ما می‌زند و سخن او در دنیا تأثیرگذار است؛ این نعمت بزرگی است که خداوند به ما عطا کرده است.

پیشرفت علوم به واسطه مبعث رسول اکرم (ص) ممکن شد

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: یکی دیگر از منت‌های خداوند بعثت رسول اسلام (ص) بود که به واسطه آن مردم را به خداشناسی و مسیر پیشرفت علمی، اختراع و اکتشاف و تزکیه نفس هدایت کرد.

میردامادی با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: در بعثت تمام پیامبران اهداف بزرگی وجود داشته که در رأس آن‌ها توحید و تزکیه بوده است؛ باید بدانیم که پیامبران آمده‌اند تا انسان‌سازی کنند و در این مسیر انسان‌های زیادی را تربیت کردند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر برخی روشنفکرنماها اظهار نظرهایی می‌کنند که نشان دهنده بی فکری آن‌ها است، این افراد می‌گویند که جایگاه پیامبر اسلام (ص) بالاتر است یا دانشمندان و مخترعان؟ در صورتی که اگر امروز اختراع و اکتشافی وجود دارد همه به برکت وجود پیامبر اکرم (ص) است.

میردامادی یادآور شد: پیامبر اسلام (ص) ارتباط بین خدا و انسان را ایجاد کرد و آثار درخشان این ارتباط تا امروز نمایان است.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا تمام مناطق جهان درگیر شد، اما نظام بهداشتی و کادر درمان هیچ کشوری مانند ایران به مردم خدمت نکردند، کادر درمان در این راه شهدای زیادی را تقدیم کردند که تمامی این تلاش‌ها از برکات ایمان آن‌ها است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: در کدام کشور جهان مانند ایران، هزارها داوطلب عاشق در راه اسلام و مبارزه با کفر قدم برمی‌دارند و آرزوی شهادت دارند؟

میردامادی در بخش دیگری از سخنان خود توصیه کرد که با توجه به نزدیکی به آغاز سال نو، از کمک رسانی غافل نشوید و به مستضعفانی که در جامعه هستند کمک کنید.

حفظ ارزش‌ها وظیفه‌ای همگانی است

میردامادی در خطبه دوم نماز جمعه خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از مواقع که خانواده‌های شهدا به ادارات مراجعه می‌کنند با بی مهری مسئولان مواجه می‌شوند، انتظار می‌رود در کشوری که صدها هزار نفر جان خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند راه و ارزش خون آن‌ها را حفظ شود.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: نباید ارزش‌های دینی فراموش شود، زیرا در جامعه‌ای هستیم که بر دریای خون شهدا بنا شده است.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات، تاکید کرد: نباید تنها به رأی دادن خود اکتفا کنیم بلکه هرکدام از ما وظیفه داریم اطرافیان خود را نیز برای رأی دادن به افراد لایق و دلسوز توصیه کنیم؛ نباید بگذاریم که افراد نالایق بر سر کار بیایند، بنابراین در انتخابات پیش رو باید مراقب باشیم به کسانی رأی دهیم که دلسوز مردم و کشور اسلامی باشد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: متأسفانه روز گذشته در محله احمد آباد اصفهان خانمی را مشاهده کردم که حجاب مناسب نداشت، در مقابل این حرکات نباید ساکت باشیم، باید مسئولان راهی برای این مشکلات بیابند.

وی در پایان یادآور شد: برخی افراد خوشحال بودند که رهبران جدید دولت آمریکا دموکرات هستند در صورتی که بانی جنگ یمن دموکرات‌ها بوده‌اند.

کد خبر 480802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.