انتخابات شوراهای شهر ۲۲ اسفند؛ آخرین اخبار و جزئیات

سومین روز ثبت نام انتخابات شوراهای شهر در سراسر کشور از صبح امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سومین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه) آغاز شد. ثبت نام داوطلبان از ۸ صبح روز چهارشنبه، ۲۰ اسفند آغاز و تا ساعت ۱۸ روز سه شنبه، ۲۶ اسفند ادامه دارد.

سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به ثبت‌نام غیرحضوری داوطلبان، این امکان در تمام ساعات شبانه روز را از مزایای ثبت نام الکترونیک برشمرده و با یادآوری شیوع کرونا و اهمیت و ضرورت فاصله گذاری اجتماعی، از همه افرادی که تمایل دارند در انتخابات شوراهای شهر ثبت نام کنند، دعوت کرده است با استفاده از گوشی‌های هوشمند یا رایانه شخصی و با سهولت کامل و بدون هرگونه هزینه، ثبت‌نام کنند.

البته آماری که وزارت کشور از سهم هرکدام از چهار روش ثبت‌نام ارائه کرده نشان می‌دهد استقبال از روش حضور در فرمانداری در روز دوم افزایش یافته و از حدود ۴۲ درصد در روز اول به ۵۷ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید:

شکرالله حسن بیگی، رئیس ستاد انتخابات استان تهران نیز تاکید کرده که اگر داوطلبان از طریق نرم افزار موبایلی و یا از طریق رایانه شخصی اقدام به ثبت نام کردند حتماً باید پیامکی تحت عنوان «اطلاعات توسط فرمانداری تأیید و ثبت نام شما قطعی است» با سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ برای آنها ارسال شود و دریافت نشدن این پیامک به معنای این است که ثبت نام داوطلبان تکمیل و نهایی نشده و باید برای بررسی مشکل به فرمانداری محل ثبت نام مراجعه کنند.

همچنین مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفته است: برای اینکه از اهداف ارزشمند اصول ششم و هفتم قانون اساسی و همچنین اصل‌های ۱۰۱ تا ۱۰۶ فصل هفتم قانون اساسی که از تشکیل شوراها در شهرها و روستاها دنبال می‌شده دور نشویم و برای اینکه به آفت‌هایی که اخیراً برخی شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای ما را درگیر کرده دچار نشویم و پرونده‌هایی که هر روز و هر هفته در هیأت‌های حل اختلاف استان‌ها و کشور تشکیل می‌شود کمتر و کمتر شود و مدیریت شهری و روستایی کشورمان مشاورینی فهیم و کاربلد برای برنامه‌ریزی و ناظرینی تیزبین برای اداره شهر داشته باشند و نمایندگانی قوی و امین برای شوراهای فرادست باشند، نیاز است افرادی ورود کنند که اصل نخبگی، اصل خبرگی، تعهد و تخصص را توأمان داشته باشند.

همچنین حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران سازندگی ایران در جلسه دبیران اول استان‌های این حزب ضرورت قیام انتخاباتی و بسیج عمومی همه سیاسیون و مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب را با توجه به شرایط پیچیده داخلی و خارجی موجود مطرح کرد و گفت: در غیاب دغدغه عمومی نسبت به انتخابات، معلوم نیست که سرنوشت کشور به کدام سو حرکت کند.

وی نسبت به خطر ظهور نوعی از رادیکالیسم هشدار داد و اضافه کرد: حاملان این رادیکالیسم، هر چند در ظاهر به انقلاب اسلامی بسیار متعهدند، اما برای کشور خطر بزرگی محسوب می‌شوند.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران به اهمیت انتخابات شوراهای شهر نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به آغاز ثبت نام انتخابات شوراها لازم است دبیران اول حزب در همه شهرها، افراد متخصص و توانمند حزبی و غیر حزبی را شناسایی و برای ثبت نام در انتخابات تشویق کنند تا انشااله با انتخابات پرشوری مواجه باشیم.

پس از پایان مهلت قانونی ثبت‌نام در روز سوم، سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور از نهایی شدن ثبت نام پنج هزار و ۶۷ نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر، خبر داد و گفت: ۱۶ درصد ثبت‌نام‌ها با تلفن همراه، ۱۹ درصد با رایانه شخصی، ۱۵ درصد با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ۵۰ درصد نیز با مراجعه به فرمانداری‌ها انجام شده است.

کد خبر 480770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.