خسارت ۴.۶ میلیارد دلاری کرونا به بزرگ‌ترین زنجیره سینمایی جهان

خسارت ۴.۶ میلیون دلاری کرونا به بزرگترین زنجیره سینمایی جهان، مستند "بی‌جیز" از کنت برانا، فیلم بعدی جورج کلونی، جایزه آمیتاب باچان، فیلم جدید اسپیلبرگ، درگذشت لئون گست، برنامه ورزشی دیوید بکام و فیلم بعدی ایناریتو را در بسته سینمای جهان ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجموعه سینمایی ای‌ام‌سی در سال ۲۰۲۰ برابر ۴.۶ میلیارد دلار از دست داد. این ضرر به دلیل بسته شدن بزرگ‌ترین زنجیره سینمایی جهان به دلیل کرونا رخ داد.

بسیاری از سینماهای این زنجیره در سراسر جهان ماه‌ها بسته ماندند و فیلم‌های پرفروش هالیوود نیز از فهرست اکران بیرون کشیده شدند. به همین دلیل درآمد این کمپانی ۷۷.۳ درصد کاهش یافت و به ۱.۲ میلیارد دلار رسید. این مجموعه سال ۲۰۱۹ بیش از ۵.۵ میلیارد دلار فروش کرده بود.

در فصل آخر سال این مجموعه با کاهشی ۸۸ درصدی روبه‌رو شد و درآمدش تنها ۱۶۲.۵ میلیون دلار بود که در مقایسه با ۱.۴ میلیارد دلار سال پیش، کاهشی فاحش است

این کمپانی مجبور شد تا هزار سالن سینمای خود را در بهار گذشته تعطیل کند و هزاران کارمند این بخش را به خانه بفرستد. از اواخر تابستان برخی از سالن‌های سینماهای این مجموعه به تدریج با حداقل پذیرش شروع به کار کردند.

مجموعه سینماهای ای‌ام‌سی ۵۲۷ سالن سینما از ۵۸۹ سینمایش در آمریکا را بازگشایی کرده و ۷۸ سینما از ۳۵۶ سینمای آن در سطح بین‌الملل فعال هستند. البته سطح فعالیت همه این سینماها به کمترین حد پذیرش به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا محدود شده است.

کنت برانا مستند «بی‌جیز» را می‌سازد

کارگردان و بازیگر سرشناس بریتانیایی برای ساخت مستندی با عنوان «بی‌جیز» انتخاب شد.

این فیلم با تمرکز بر زندگی و دوران گروه مشهور برادران بی‌جیز ساخته می‌شود و از شروع کار بری، موریس و رابین گیب تا سفر آنها به دنیای شهرت را پی‌می‌گیرد. مشهورترین ترانه آنها و چگونگی ساخته شدن آن در سال ۱۹۷۷ نیز در این فیلم بررسی می‌شود.

این مستند که هنوز عنوانی برایش انتخاب نشده بر مبنای فیلمنامه‌ای که توسط بن التون در حال نوشته شدن است، ساخته می‌شود.

این مستند جدید توسط کمپانی «امبلین انترتینمنت» اسپیلبرگ ساخته می‌شود. گراهام کینگ تهیه کننده «راپسودی بوهمی» نیز از تهیه کنندگان فیلم است. بری گیب به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در پروژه حضور دارد.

فیلم بعدی جورج کلونی در استرالیا ساخته می‌شود

"بلیتی به بهشت" از کمپانی یونیورسال با بازی جورج کلونی و جولیا رابرتز در استرالیا فیلمبرداری می‌شود

برای لوکیشن این فیلم کویینزلند انتخاب شده و این خبر توسط پل فلچر وزیر ارتباطات و هنر استرالیا دیروز اعلام شد

ماه پیش اعلام شد که ساخت "بلیتی به بهشت" در دستور کار قرار گرفته است. ال پارکر کارگردان "ماما میا" سازنده این فیلم خواهد بود.

در این فیلم کلونی و جولیا رابرتز در نقش زوجی که ازدواجشان به طلاق منجر شده بازی می‌کنند که سعی دارند دخترشان را از عوارض این جدایی حفظ کنند

امن بودن در برابر کرونا عاملی شده که فیلمسازی در این کشور را مورد توجه قرار داده است. ران هاوارد به زودی "۱۳ زندگی" را در این کشور شروع می‌کند. یونیورسال نیز تولید سه سریال را در برنامه دارد. "راک جوان" نیز همین‌جا ساخته شد.

آمیتاب باچان از اسکورسیزی و نولان جایزه می‌گیرد

جایزه سالانه فدراسیون بین‌المللی آرشیو فیلم(FIAF) که از سال ۲۰۰۱ با اهدا به مارتین اسکورسیزی برای تلاش وی در حفظ آرشیوها کارش را شروع کرد، امسال برای تجلیل از آمیتاب باچان به این بازیگر بالیوودی اهدا می‌شود.

اینگمار برگمان در سال ۲۰۰۵، مایک لی در سال ۲۰۰۵، پیتر باگدانوویچ در سال ۲۰۰۷، ریتی پان در سال ۲۰۰۹، آنیس واردا در سال ۲۰۱۳، ژان‌پی‌یر و لوک داردن در سال ۲۰۱۶، کریستوفر نولان در سال ۲۰۱۷، ژان لوک گدار در سال ۲۰۱۹ و والتر سلز در سال ۲۰۲۰ از جمله دریافت کنندگان این جایزه بوده‌اند.

این جایزه در مراسمی مجازی که ۱۹ مارس (۲۹ اسفند) برگزار می‌شود از سوی اسکورسیزی و نولان به باچان اهدا می‌شد.

نولان با تبریک با باچان گفت می‌داند حضور چهره‌های صنعت فیلم چقدر برای حفظ میراث فیلم ضروری است و باچان نیز نقش مهمی در این زمینه در هند و شبه قاره داشته است

اسکورسیزی نیز حضور آمیتاب باچان برای حفظ میراث فیلم هند را استثنایی خواند.

سال ۲۰۱۸ آمیتاب باچان در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کلکته سخنرانی پرشوری برای حفظ فیلم انجام داد و گفت بیشتر فیلم‌هایی که ساخته فیلمسازان افسانه‌ای هند است یا در شعله‌های آتش سوخته‌اند یا در انبارهای قراضه به فراموشی سپرده شده‌اند.

وی تاکید کرده بود که اگر برای نجات آنچه باقی مانده اقدامات سریع انجام نشود دیگر هیچ خاطره‌ای از این فیلم‌ها و هیچ بهانه‌ای برای جشن گرفتن سینما باقی نمی‌ماند

اسپیلبرگ زندگی خود را فیلم می‌کند

چه بازسازی "داستان وست‌ساید" جدیدترین فیلم استیون اسپیلبرگ هنوز فرصت اکران در سینماها را به دست نیاورده است، این کارگردان پروژه بعدی‌اش را انتخاب کرده و گفته می‌شود وی قصد دارد فیلمی درباره دوران کودکی‌اش در آریزونا بسازد.

این فیلم که هنوز عنوانی برایش درنظر گرفته نشده با کمپانی "امبلین پیکچرز" متعلق به اسپیلبرگ ساخته می‌شود. منابع داخلی پروژه گفته‌اند با میشل ویلیامز مذاکراتی در جریان است تا وی نقش اصلی را که الهام گرفته از مادر خود اسپیلبرگ است ایفا کند.

فارغ از اینکه این پروژه چقدر شخصی است اسپیلبرگ فیلمنامه آن را با همکاری تونی کوشنر می‌نویسد. این فیلمنامه‌نویس تاکنون فیلمنامه‌های چندین فیلم اسپیلبرگ را نوشته است.

فیلمبرداری فیلم از تابستان آینده شروع می‌شود و برای زمان اکران آن سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است

اسپیلبرگ اکنون در حال انتخاب دیگر بازیگران فیلم است که شخصیتی که از کودکی خودش در سنین مختلف الهام می‌گیرد را هم دربرمی‌گیرد.

در سال‌های گذشته، اسپیلبرگ درباره بزرگ شدن در آریزونا و تاثیری که بر چندین فیلم وی از نظر موضوع و شخصیت‌ها داشته حرف زده است. سال ۲۰۱۷ مستندی درباره زندگی این کارگردان ساخته شد، اما این نخستین باری است که اسپیلبرگ درباره زندگی خودش قصه می‌گوید.

لئون گست مستندساز برنده جایزه اسکار درگذشت

لئون گست کارگردان برنده جایزه اسکار سازنده مستند ورزشی "وقتی شاه بودیم" دوشنبه در ۸۵ سالگی از دنیا رفت. این خبر را دوستش میرا بلاستین که از موسسان فستیوال فیلم وودستاک است، تایید کرد.

بلاستین خبر درگذشت او را در فیس‌بوک نوشت و گفت: او فیلمسازی عظیم، انسانی کاملاً لذت‌بخش و دوستی بسیار عزیز و محبوب بود. من خیلی خوشحالم که توانستم دیروز او را ببینم، به او بگویم چقدر دوستش دارم و چقدر برای همه‌مان ارزش دارد. فقط آرزو می‌کنم بیشتر می‌ماند.

"وقتی شاه بودیم" که برنده جایزه بهترین مستند اسکار سال ۱۹۹۷ شد، داستان مسابقه بوکس بزرگ بین جورج فورمن و محمدعلی را در کینشاسا واقع در کنگو در سال ۱۹۷۴ تعریف می‌کند. این مستند با استفاده از تصاویر تاریخی و مصاحبه‌های جدید همچنین به اکتشاف در رابطه بین آمریکایی‌های سیاهپوست و آفریقایی‌ها و دیکتاتوری موبوتو سسه سکو می‌پردازد.

آخرین فیلمش "مانی" محصول ۲۰۱۴ بود که به یک بوکسور قهرمان دیگر یعنی مانی پاکیائو می‌پرداخت.

دیوید بکام برای دیزنی برنامه ورزشی می‌سازد

تولید یک برنامه تلویزیونی توسط دیوید بکام برای شبکه دیزنی در دست مذاکره است. هر چند هنوز این پروژه قطعیت پیدا نکرده اما گفته شده تهیه‌کنندگان از منطقه هکنی مارشز که منطقه محبوب فوتبال دوست‌های روی چمن در حاشیه لندن است، بازدید کرده‌اند.

گفته شده در این برنامه بکام به عنوان راهنمای جوانان این منطقه ظاهر می‌شود. خود بکام در منطقه حاشیه لیتون‌استون لندن بزرگ شده و بعد عنوان کاپیتان تیم ملی را از آن خود کرده است.

تولید این برنامه از تابستان شروع می‌شود. جزییاتی از این پروژه اعلام نشده و معلوم نیست تهیه آن را چه کسی برعهده خواهد داشت. البته باید گفت بکام کمپانی تولید خودش را دارد که با عنوان "استودیو ۹۹" فعالیت می‌کند و به تازگی برای تولید مستندی در مورد زندگی خودش برای نتفلیکس قرارداد امضا کرده است.

نتفلیکس "چشم آبی روشن" را خرید

فیلم " چشم آبی روشن" به کارگردانی اسکات کوپر با بازی کریستین بیل به مبلغ ۵۵ میلیون دلار توسط نتفلیکس خریده شد..

نتفلیکس برای به دست آوردن امتیاز پخش این فیلم با چندین پخش‌کننده دیگر رقابت کرد و سرانجام با این رقم رکوردشکن موفق شد..

این فیلم که کوپر بیش از یک دهه آن را در برنامه ساخت داشت درباره تلاش برای حل معمای قتل‌هایی است که سال ۱۸۳۰ در آکادمی ارتش ایالات متحده رخ دادند..

در این فیلم کریستین بیل در نقش یک کارآگاه ماهر ظاهر شده که درباره این قتل‌ها تحقیق می‌کند و برای این کار از جوانی کمک می‌گیرد که بعدها به عنوان ادگار آلن پو به شهرت می‌رسد..

کوپر فیلمنامه این فیلم را با اقتباس از رمانی از لوییس بایار به همین نام نوشته است. کراس کریک که تهیه کننده فیلم تحسین شده "دادگاه شیکاگو ۷" بوده این فیلم را تهیه می‌کند. بیل در کنار کوپر هم تهیه‌کننده فیلم خواهند بود.

این پروژه در پاییز فیلمبرداری می‌شود و بیل پس از پایان بازی‌اش در فیلم جدید و بی‌نام دیوید او.راسل و "ثور: عشق و آذرخش" که هر ۲ در دست تولید هستند، در این فیلم بازی می‌کند..

ین فیلم سومین همکاری کوپر و بیل خواهد بود و آنها پیشتر در فیلم‌های "خارج از کوره" و "دشمنان" با هم همکاری کرده بودند.

فیلم بعدی ایناریتو معرفی شد

آلخاندرو گونزالس ایناریتو سه سال پس از ساخت فیلم اسکاری "بازگشته از گور" برای ساخت فیلمی با عنوان "برزخ" روی صندلی کارگردان می‌نشیند.

گفته شده ساخت "برزخ" شروع شده و اکنون در مکزیکو سیتی در کشور زادگاه این فیلمساز در دست ساخت است.

در این فیلم اسپانیایی زبان دانیل خیمنس کاچو در نقش اصلی بازی می‌کند. وی بازیگری مکزیکی است که در فیلم «زاما» ساخته لوکرتسیا مارتل نقش‌آفرینی کرده بود.

گرچه جزییات داستانی این فیلم روشن نیست اما از آن به نوعی از افسانه یاد شده که به شرح مسائل سیاسی و اجتماعی مدرن مکزیک می‌پردازد.

یوجینو کابایرو طراح صحنه اسکاری فیلم "هزارتوی پن" گی‌یرمو دل تورو و "رما" آلفونسو کوارون و داریوش خنجی به عنوان فیلمبردار در این پروژه با ایناریتو همکاری می‌کند.

خنجی فیلمبردار فیلم‌هایی چون"هفت" دیوید فینچر، "مهاجر" و "شهر گمشده زد" جیمز گری و "الماس تراش‌نخورده" برادران سفدی بوده است

گفته شده در اولین تصاویری که از گروه ساخت فیلم منتشر شده می‌توان کاچو را دید که در میان مجموعه‌ای از چیزهایی که روی زمین ریخته شده در حال حرکت است. خبرها حاکی از آن است که این فیلم در ۵ ماه آینده در مکزیک ساخته می‌شود.

کد خبر 480765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.